OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13,9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär - tänk framåt med oss.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ambitiös och driftig Head of Accounting som vill vara med och driva det ekonomiska arbetet framåt. I rollen som Head of Accounting för BSH Northern Europe kommer du ansvara för redovisning och rapportering i Sverige (samt tre filialer i Baltikum) och våra tre dotterbolag i DK, NO, FI. Teamet består av åtta redovisningsekonomer som du ansvarar för att leda och coacha i deras dagliga arbete. I rollen ansvarar du vidare för konsolideringen och att upprätta koncernens månads-, kvartals-, och årsbokslut samt rapportering till det tyska moderbolaget. Du kommer att vara bolagets kontaktperson mot revisorer, myndigheter och andra externa parter samt förse ledning och styrelsen med relevanta underlag. Just nu fokuserar BSH på att automatisera och effektivisera ekonomiprocesserna och en viktig del av arbetet blir därför att identifiera förbättringsområden och vara med att driva igenom intressanta aktiviteter kopplat till området. För rätt person finns det möjligheter att utvecklas i företaget.
Du rapporterar till Head of Finance Northern Europe och tjänsten är placerad på det svenska huvudkontoret i Solna.
Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet av en likvärdig roll. Du har gedigen erfarenhet av ledarskap samt är van att arbeta med kvalificerad redovisning i en större koncern - gärna internationellt. Vi ser även att du har goda kunskaper i IFRS samt erfarenhet av att arbeta i systemet SAP. Har du även kunskap inom Local GAAP i ett av de nordiska länderna ser vi det som starkt meriterande. Då BSH är en internationell organisation är det viktigt att du behärskar engelska väl i både tal och skrift.
För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara strukturerad och noggrann. Du värdesätter samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Du är en naturlig ledare som trivs med att vägleda och coacha andra till framgång. Vi ser även att du är analytisk, flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning. Sist men inte minst ser vi att du är serviceinriktad och tar initiativ till förbättringar och utveckling inom teamet och organisationen i sin helhet.
Låter det intressant? Sök redan idag!
Vad kan BSH erbjuda dig
BSH är ett spännande bolag med starka varumärken. Du kommer till ett öppet klimat där dialog och delaktighet är viktiga komponenter i ledarskapet. I rollen får du möjlighet att utvecklas i din roll och bidra med dina idéer. BSH sitter i moderna kontor i Solna.
Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar BSH med Experis Finance. Urvalet kommer att påbörjas i mitten på januari men skicka gärna in ditt CV redan idag. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sophie Karlsson på 0722- 38 51 07. För mer info om BSH och deras produkter, vänligen se https://www.bsh-group.com/
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lundqvist