Head of AdTech

Arbetsbeskrivning

Hemnet har drygt 60 miljoner besök varje månad. Hos oss hittar människor glädje, inspiration och – viktigast av allt – sina nya hem. Nu söker vi dom som är intresserad av att vara del av vår tillväxtresa, detta i form av vår nya Head of AdTech.
Om rollen
Som Head of AdTech kommer du tillhöra Hemnets säljorganisation och vara en del av ett team vi kallar Business Operations. Vi söker dig som jobbar med annonsteknik och tycker det låter kul att utveckla och optimera den digitala annonsaffären för en av Sveriges mest besökta och populära sajter. Du kommer initiera och driva interna projekt som har till avsikt att utveckla befintliga system, processer och affärsmodeller som stöttar Hemnets annonsaffär, detta tillsammans med ditt team, men även i samarbete med andra avdelningar på Hemnet, t ex våra utvecklingsteam och Ad-ops. Exempel på ansvarsområden:
Agera kravställare mot våra interna utvecklingsteam i frågor gällande den tekniska delen av Hemnets annonsaffär
Bidra till annonsavdelningens prioriteringar och tekniska vision inom dessa områden
Säkerställa att Hemnets annonsprodukter håller högsta kvalitet och översikt över Hemnets annonslager
Stötta vårt AdOps-team gällande frågor kring annonsmaterial, teknisk vägledning, support och felsökning
Ha dialog med leverantörer och partners (såsom exempelvis Google och annonsproduktionsbolag) gällande den programmatiska affären, att identifiera och genomföra optimeringsmöjligheter och utveckla vår tekniska set-up så att vi håller högsta servicenivå till våra annonsörer
Säkerställa och kravställa att vi har rätt system och plattformar för att vara i framkant med marknadens utveckling.

Vem vi söker
Hemnets kultur karaktäriseras av samarbete, prestigelöshet och lyhördhet mot kollegor och partners, att våga tänka nytt och att stötta varandra. Därför söker vi dig som skulle känna dig hemma i en sådan miljö.
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll inom AdTech/AdOps. Du behöver inte ha haft en titel som Head of eller liknande innan, kanske är det här ditt nästa steg? För att trivas i den här rollen tror vi att du har ett stort intresse av den digitala annonsaffären och kunskap av tekniken där bakom. Vi letar efter dig som har goda kunskaper inom Google Ad Manager 360. Ett extra plus, men inget krav, är om du har:
Erfarenhet av att jobba i ett annonsbokningssystem
Erfarenhet av att jobba i ett CRM-system såsom Salesforce eller Upsales
Kunskap om den programmatiska affären
Kunskap inom HTML och Javascript för felsökning och lättare annonsproduktion
Kunskap inom Wordpress och/eller Google Analytics och/eller Data Studio.

Vilka är vi?
Hemnet är ett stort varumärke men ett ganska litet företag på ca 130 personer som brinner för att hjälpa människor att hitta sin drömbostad. Vi jobbar i små team och arbetar aktivt med att utbyta erfarenheter och kunskap. Här är det självklart att komma med nya idéer, ifrågasätta, samarbeta och ha roligt varje dag. Personlig utveckling och viljan att testa nya arbetssätt är något vi uppmuntrar, då målet är att dessa lärdomar och erfarenheter kan hjälpa oss att tillsammans bli ännu bättre.
På vårt kontor i centrala Stockholm är atmosfären avslappnad och lekfull (även om vi nu under pandemin självklart jobbar hemifrån).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemnet AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 3 mars 2022

Postadress

Klarabergsgatan 60 3TR
Stockholm, 11121

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

18 november 2024