OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos SMP Parts.
Om företaget:
SMP Parts finns idag på flera marknader såsom bland annat Sverige, Norge, Tyskland och USA och planen är att bolaget ska växa ytterligare. Genom att bygga vidare på den struktur som är påbörjad och ta ytterligare marknadsandelar med framtidsprodukten tiltrotatorn, som får grävmaskinens produktivitet att öka markant, finns alla möjligheter att lyckas. Tillsammans med VD och övrig ledningsgrupp innebär denna roll som Head of Attachments att driva bolagets förändring mot att bli ett globalt fullskaligt industribolag. På sikt ser företaget detta som en egen affärsenhet inom SMP Group som kommer säkerställa bolagets förmåga att leverera ett attraktivt helhetserbjudande till kunder. För mer information, besök www.smpparts.com
Arbetsuppgifter:
Som Head of Attachment arbetar du strategiskt för att utöka marknadsandelar samt leder genomlysning av produktprogram för skopor och tillbehör till grävmaskiner. På sikt ser företaget detta som en egen affärsenhet inom SMP Group som kommer säkerställa bolagets förmåga att leverera ett attraktivt helhetserbjudande till kunder. I rollen kommer du att vara ansvarig för att utveckla och implementera en strategi som stödjer tillväxt, ökad marknadsandel och förbättrad lönsamhet. Uppgifter kommer innebära att utvärdera nuvarande produktutbud sett till rådande marknad för att upptäcka nya möjligheter som gör SMP Parts mer konkurrenskraftiga. Detta kan innefatta samarbete inom marknadsföring, produktutveckling och försäljning där du formulerar en aktuell affärsplan. Du utvecklar och övervakar budgetar, försäljningsmål och resultatrapporter för affärsenheten. Vidare bygger och underhåller du starka kund- och leverantörsrelationer genom att förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar.
• Strategiskt och analytiskt arbete för att bredda produktutbud och marknadserbjudanden
• Ansvara för att utveckla och implementera en strategi som stödjer tillväxt, ökad marknadsandel och förbättrad lönsamhet
• Samarbete inom marknadsföring, produktutveckling och försäljning för att formulera en aktuell affärsplan
• Utveckla och övervaka budgetar, försäljningsmål och resultatrapporter
• Bygga och underhålla starka kund- och leverantörsrelationer
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av arbete som kräver fördjupad affärsförståelse med uppgifter som att analysera marknadsdata och identifiera tillväxtmöjligheter
• Erfarenhet av budgethantering och projektledning
• Goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift, meriterande med fler språk som tyska och franska
• Meriterande med erfarenhet av produktledning och omstrukturering av produktprogram, företrädesvis inom grävmaskinstillbehör eller liknande bransch
• Meriterande med arbete mot slutkund, exempelvis som inköpschef på grävföretag
För att trivas i denna roll ser vi att du har ett genuint intresse för affärer och sätter verksamhetens tillväxt i första hand. Du har en analytisk förmåga som gör att du kan omvandla strategier till konkreta aktiviteter som ger resultat. Givetvis är du duktig på att bygga långsiktiga relationer och har lätt för att skaffa nya kontakter. Dina styrkor är att du lyssnar på andras idéer och tar in deras åsikter på ett sätt som skapar förtroende hos dina kunder och kollegor. Vidare tar du ofta egna initiativ till att utöka ditt nätverk och bygger på ett genomtänkt sätt nya relationer. Då denna roll innebär att förnya SMP Parts produktpaket ser vi slutligen att du stimuleras av att vara med och förbättra processer, produkter och rutiner. Du trivs i en roll där du ges friheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga rutiner och produkter i samråd med dina kollegor.
Övrig information:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Plats: Stockholm, Solna.
Lön: Enligt överenskommelse.
Övrigt: Frekventa resor förväntas, till exempel för att träffa potentiella leverantörer i Europa och Asien.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund