OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Samhället står på randen till en ny energirevolution. Det vi har pratat om i decennier, händer nu. Politiker fattar beslut för att möjliggöra renare och tystare städer, transportindustrin genomför en fullständig elektrifiering och vi börjar kunna koppla ihop oss i smarta elnät. Vi står inför ett skifte som ingen har facit på. Och vi på E.ON tänker inte bara prata – vi har storleken, kraften och förmågan att gå från ord till handling. Vi vill vara energiföretaget som möjliggör en framtid med hållbar energi.
För att vi ska lyckas behöver vi förändra uppfattningen av vilka E.ON är och vad vi gör. Vi behöver särskilja oss och bli tydligare. Vi på E.ON är drivna och engagerade, vi är modiga och vågar sticka ut. Nu vill vi att det speglar all vår kommunikation. Därför letar vi efter dig som vill ta dig an en lika delar spännande som utmanande roll. Som Head of Brand & Marketing får du skapa och leda en organisation som ska sätta E.ON på kartan som en pådrivare av elektrifieringen.
Du kommer leda ett team på cirka 20 personer. Tillsammans ska ni utveckla en seamless och effektiv marknadsorganisation med ett agilt arbetssätt och en produktion som till stor del sker inhouse. Tydliga fokusområden och utmaningar i närtid är lojalitetskapande kundrelationer, konkurrenskraftighet och att stärka varumärket på våra prioriterade marknader. För att lyckas med det jobbar vi nära affären.
Exempel på arbetsuppgifter,
* Implementera E.ONs globala varumärkesstrategi
* Utveckla och implementera lokal marknadsstrategi och marknadsplaner för våra olika affärsområden
* Utveckla och implementera en ny marknadsorganisation som fullt ut tillgodoser våra affärsbehov
* Utveckla och implementera målgruppsanpassad kundkommunikation
* Övergripande ansvar för byråsamarbeten
Du har arbetat i en liknande roll i flera år och ser rollen som Head of Brand & Marketing som ett nytt och spännande steg i din karriär. Du är en van ledare som trivs och ser fördelar med att arbeta i en global organisation och bygga upp starka relationer med dina stakeholders – både internt och externt. Du behärskar hela marknadsföringslandskapet, såväl traditionella som digitala medier och du har arbetat med ett större varumärke där NPS och försäljning är i fokus. Du trivs i en dynamisk roll med många parallella projekt inom olika affärer och du har erfarenhet från både B2C och B2B. Det är naturligt för dig att jobba utifrån ett agilt arbetsätt och du har förmågan att jobba taktiskt med en långsiktig vision. Vi hoppas på positiva insikter och erfarenheter från tidigare affärsnära förändringsarbete samt en värderingsbaserad, tydlig och entusiasmerande ledarstil. Du är en empatisk ledare som förstår och tror på ett tillsammanstänk. Tidigare erfarenhet av att arbeta i ett internationellt bolag är ett plus.
Janna Sundewall, Director of Brand, Marketing and Communications, är din närmsta chef och tillsammans ska ni bygga marknadsorganisationen. Trivs du med en chef som leder genom att vara inkluderande och närvarande och som ger stort ansvar till sina medarbetare – då är Janna rätt chef för dig. Hennes förväntningar på dig är att du är en van och trygg ledare som med ett inkluderande förhållningssätt, lyhördhet och stort engagemang bygger och leder ditt team.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Maria Fröberg Larsson
0725 24 85 99
Chef HSE & Laboratorium Anna Erlandsson
0706 556943
Rekryterare Maria Fröberg Larsson
+46 725 24 85 99
Rekryterande chef Susanne Crook
+46 706 45 61 24
Unionen Mats Ekblom
+46 705 25 91 88
Sveriges Ingenjörer Hans Widgren
+46 705 25 54 38
Ledarna Elisabeth Stensson Nordensten
+46 730 49 92 25