Head of Business Control till Selecta

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren och analytisk ledare inom Business Control som söker nästa utmaning i karriären? Vill du vara en del av ett företag som är branschledande inom premiumprodukter och skräddarsydda lösningar, och som befinner sig i en spännande tillväxtfas med satsningar på nya foodtech-lösningar? Då kan rollen som Head of Business Control på Selecta vara din nästa stora möjlighet!
Som Head of Business Control hos oss får du inte bara möjligheten att leda och utveckla controllerfunktionen, påverka strategiska beslut och coacha ett engagerat team – du får också chansen att vara en del av en resa där du aktivt kan påverka företagets framtida framgångar. Du kommer att spela en central roll i vår fortsatta tillväxt, bidra till utvecklingen av innovativa lösningar och stärka vår position som en av de främsta aktörerna i Europa.
Din roll:
Utveckla och bygga upp controllerfunktionen för att stötta vår affärsstrategi
Arbeta nära ledningsgruppen och vara en viktig rådgivare i finansiella frågor
Leda och coacha ett team av controllers, samt skapa förutsättningar för deras utveckling
Ansvara för managementrapportering till styrelse och ledning
Identifiera och analysera trender samt utveckla verktyg för att optimera nyckeltal och lönsamhet
Samarbeta tätt med sälj- och marknadsteamen för att maximera intäkter och resultat

Vi söker dig som:
Har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande
Har minst 6-7 års relevant erfarenhet inom Business Control och analys
Har ett väl utvecklat affärssinne och en erfarenhet från FMCG eller annan bransch liknande Selecta.
Är van vid att leda och utveckla team samt att driva förändring
Har djupa kunskaper i Excel och erfarenhet av avancerad analys samt vana att arbeta med stora datamängder
Är en stark och trygg ledare med förmåga att presentera ekonomisk information på ett tydligt och inspirerande sätt, både för interna och externa intressenter
Är analytisk och proaktiv, med förmåga att snabbt identifiera förbättringsmöjligheter
Har flytande engelska-kunskaper
Är en van användare av och kravställare på BI- och budgeteringssystem
Trivs i ett företag med högt tempo och korta beslutsvägar.

Varför Selecta?
Hos oss får du inte bara möjligheten att vara en del av ett dynamiskt och internationellt företag, du får även tillgång till flera attraktiva förmåner:
Friskvårdsbidrag och tillgång till Benify förmånsportal
Rabatterade luncher och tillgång till högkvalitativ mat och dryck på kontoret
Möjlighet att njuta av vårt fantastiska kaffe, varje dag!

Om Selecta:
Selecta är ett av Europas ledande företag inom innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar. Med vår närvaro i 16 länder och över 400 medarbetare i Sverige, erbjuder vi premiumprodukter från världens mest kända varumärken. Vårt uppdrag är enkelt: Att sprida glädje och skapa minnesvärda stunder för alla de vi når. Läs mer om oss på www.selecta.se.
Låter det som din nästa utmaning?
Skicka in din ansökan idag! Sista ansökningsdag är 18 oktober 2024, men vänta inte – vi behandlar ansökningar löpande. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Sara Tamadon Nejad på sara.tamadonnejad@se.selecta.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annmarie Åberg
0709-85 88 09
Fredrik Janebjer
0709858062
Joakim Davis
0709858546

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Selecta Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2024
  • Ansök senast: 20 oktober 2024

Besöksadress

Ostmästargränd 5, Årsta
None

Postadress

Ostmästargränd 5
Årsta, 12040

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Accounting Manager

20 december 2024

20 december 2024