OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Head of Business development till Aros Kapital
Aros Kapital är ett framstående företag som är specialiserade på finansiella tjänster till företag såsom företagslån, fakturaköp, leasing och spar. Med hjälp av egenutvecklade IT-system och personlig och professionell service av våra medarbetare, kan vi erbjuda våra kunder flexibla finansieringslösningar. Våra kontor finns i Göteborg, London, Stockholm, Oslo och Örebro. Arbetsklimatet genomsyras av högt tempo, framåtanda och korta beslutsvägarFör att trivas här bör du vara likasinnad och drivas av engagemang, entreprenörskap, professionalism och gemenskap!
Vill du vara en central spelare i att forma framtiden för vårt företag? Är du redo att leda och utveckla både vårt produkt- och processhanteringsteam samtidigt som du driver vår operativa excellens till nya höjder? Då har vi den perfekta utmaningen för dig som Head of Business Development. Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Göteborg.
Vad innebär rollen?
Som Head of Business Development har du en viktig roll i arbetet kring att driva företagets tillväxt. I rollen kommer du att leda och utveckla både vårt produkt- och processhanteringsteam samt vår operativa excellence. Du kommer även att säkerställa att vi ständigt strävar efter optimala arbetsmetoder, innovativa produktlösningar och framåtblickande affärsstrategier. Denna roll är en möjlighet att göra verklig skillnad och forma företagets framtid. Om du har passionen och kompetensen att leda oss mot framgång, väntar en spännande resa för dig som vår Head of Business Development.
Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter:
Affärsstrategi och tillväxt
• Identifiera och bedöma potentiella affärsmöjligheter baserat på djupgående marknadsanalys och interna styrkor.
• Utveckla och implementera en affärsutvecklingsstrategi i linje med företagets övergripande företagsmål
Produkt- och processhantering
• Övervaka, guida och ge vägledning gällande marknadstrender till produkt- och processhanteringsteamet.
• Säkerställa att våra produkter utvecklas med precision i enlighet med marknadsbehov och interna standarder.
Operationell excellence
• Leda initiativ för operationell excellence för att ständig optimera arbetsmetoder och effektivitet
• Utveckla befintliga operationella processer och presentera innovativa förbättringsförslag
Teamledning
• Leda, coacha och utveckla medarbetarna inom både produkt- och processhantering samt Operationell excellence, för att skapa en stark och sammanhållen arbetsstyrka som strävar efter företagets mål.
Vem är du?
Vi söker dig som är en passionerad och strategisk ledare med en djup förståelse för affärsutveckling och produktledning. Därför tror vi att du besitter 5-10 års erfarenhet av affärsutveckling alternativt strategisk planering – gärna inom bank och finans, eller liknande område. Du har en meritlista på att identifiera möjligheter, driva förändring och leda framgångsrika team. För att trivas i rollen bör du även ha en analytisk förmåga och entreprenörsanda.
Vad kan vi erbjuda dig?
Du erbjuds ett spännande arbete i en härlig fartfylld miljö där prestationer uppmärksammas och där både din och bolagets utveckling är viktig. Du blir en del av ett motiverat gäng där du får utrymme att driva på förbättring!
Vi erbjuder förmåner så som ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, frukost och massage på jobbet. Vi välkomnar dig till vårt helt nybyggda kontor med fantastisk utsikt på 26:e våningen i Gårda i Göteborg där utmanande och roligt arbete varvas med mycket aktiviteter, härliga kollegor och en schysst företagskultur. Det finns även möjlighet att utgå från vårt kontor i Stockholm.
Låter det här som nästa utmaning för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 30 september men då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!