OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Financial Solutions är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
sökord: Head of Operations, Business Operations Manager, Operations Director, Cheif Operations Officer, COO
Visma är en av Europas mest expansiva tech-koncerner. Vi effektiviserar världen med hjälp av mjukvara. Genom våra tekniska lösningar hjälper vi dagligen nästan en miljon kunder att driva sin verksamhet.
Visma Financial Solutions är en del av Visma. Vi arbetar med fakturaprocesser i allmänhet och kravhantering i synnerhet. Vi skapar lösningar för morgondagen, där faktura-och kravhanteringsprocessen är mer digital och interaktiv. Där teknik och människor samspelar för att skapa mervärde och en smidig kundupplevelse för såväl våra uppdragsgivare, som deras kunder.
Att företag ska få betalt för de produkter eller tjänster som levererats är en absolut nödvändighet för ett fungerande samhälle. Vi hjälper våra kunder att få betalt och erbjuder den enda betalningslösning de behöver - från faktura till betalning!
Vi söker en Head of Business Operations som ska vara med och skapa vår framtid Vi söker dig som vill vara med och axla en nyckelroll i att leda, utveckla och ytterligare digitalisera vår operativa verksamhet.
Du tar ett helhetsansvar för våra operationella processer, som alla har ett gemensamt mål; att våra kunder ska få betalt och att både kunder och gäldenärer ska få en optimal upplevelse hos oss.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för Visma Financial Solutions operativa verksamhet i “från faktura till betalning”-värdekedjan med krvhantering i fokus.
Säkerställa kundupplevelsen och vara kravställare för det digitala gränssnittet mot såväl våra uppdragsgivare som gäldenärer.
Driva den strategiska riktningen för Business Operations och dess avdelningar; Customer Service & Support, Debtor Service & Support, Legal, Back-office.
Att kontinuerligt förbättra processer inom Operations, avseende digitalisering, kvalitet, effektivitet, servicenivå och proaktivt värdeskapande åtgärder för våra uppdragsgivare och deras kunder.
Säkerställ att förbättringsarbete är en naturlig del av allas vardag.
Budgetering och prognosisering inom Business Operations.
Leda, utveckla och utmana chefer som ansvarar för det operationella flödet inom Business Operations olika avdelningar.
Medlem i bolagets ledningsgrupp och bidra till vidareutveckling av företaget.
Är det dig vi söker? Nedan har vi listat några viktiga kompetenser för denna roll.
Du tar initiativ och har handlingskraft ; sätter igång aktiviteter och får saker att hända. Tar ansvar för att resultat uppnås med hög kvalitet.
Du är strategisk ; ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser. Utvecklar en ambitiös men realistisk strategi och överför den till en fungerande verklighet.
Du har god problemlösande analysförmåga ; förstår och analyserar komplexa frågor, processer och problem snabbt och förmåga att fatta datadrivna beslut.
Du har ett mycket gott ledarskap ; leder, motiverar och ger en tydlig riktning. Förmåga att utveckla andra och tidigare erfarenhet av att leda chefer.
Du har en professionell och personlig mognad ; är trygg, stabil och har självinsikt. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Tar ansvar och lär av misstag.
Du skapar ordning och reda samt värdesätter väl dokumenterade processer.
För att vara framgångsrikt i rollen behöver du ha relevant högskoleutbildning och tidigare erfarenhet som förberett dig för det ansvar som väntar. Din erfarenhet kommer troligtvis från liknande roller, och du har en grundläggande förståelse för vår verksamhet och nyttan av våra produkter och tjänster.
Det är viktigt att du har en teknisk ådra och stort mått av nyfikenhet . Du har definitivt anammat teknik/människa-tänket och kan vara kravställare för mjukvaruutvecklingen, bidra med förbättringsförslag och implementera dessa i samarbete med vår tech-avdelning. Automatisering, optimering och AI intresserar dig.
Ansök idag! Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Managing Director, 010-1413420 eller magnus.mansson@visma.com .
Vid frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till HR Manager; 010-1413526 marina.silfverberg@visma.com
Givet vår bransch görs kreditupplysning som sista steg i rekryteringen.
Du har väl inte missat att vi under april 2022 flyttar till Prismahuset i Helsingborg, Oceanhamnen. 2 minuter från Helsingborg C - Helsingborgs nya techhus!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare