OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?
Att vår Kundservice har en central plats i vår kundresa är en självklarhet för oss på Tre. Tillsammans är vi ett team på 250 medarbetare om utgör frontlinjen för våra 2 miljoner kunder.
Vi söker nu en vikarie för rollen - Head of Channel support!
Tjänsten
Som Head of Channel support ansvarar du för alla stödfunktioner på kundservice, så som Coachteamet, Sales & Service Support, Customer Relations, Consumer Retail Support, Trafikledningen och Operation Support. Du har 4 direktrapporterande gruppchefer och specialister och avdelningen består i sin helhet av 47 medarbetare. Teamet i stort är ett gäng där alla har som främsta uppgift att stötta verksamheten att nå sina mål på ett effektivt, och medvetet sätt. Du kommer jobba aktivt med ledarskap och coacha, stötta och utveckla dina chefer. Utöver detta deltar du i och driver en mängd olika projekt som berör allt ifrån bemanningsfrågor till administrativa processer och utbildningsinsatser.
Du ingår i Customer Service ledningsgrupp där du har tätt samarbete med bl a WFM samt ansvariga inom avdelningarna som hanterar first line. Du rapporterar till CCSO.
Det här har du att se fram emot
I den här funktionen hos oss har du en plattform att fortsätta utveckla ditt ledarskap. Då vi är representerade i flera ledningsgrupper samt i hela Tres ledning, så finns stora möjligheter att få din röst hörd för att göra skillnad i en av företagets starkaste kanaler till våra kunder.
• Det är en gränsöverskridande roll där man ”syns” över hela bolaget. Det här är rollen för dig som vill mer!
• Vi på Tre tror starkt på individens förmåga att leda sig själv och du styr din egen tid.
• Vår kultur är tonsättande i allt vi gör och den, tillsammans med att vi är fantastiskt Trevliga, är anledningen till att vi sju år i rad blivit utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great place to work.
• Förutom allt detta ingår du i ett team och ett företag med stort engagemang.
Vem är vår nya Champion?
Här söker vi dig som är en stjärna på att bygga relationer och har ett stort intresse av att utveckla stödfunktionerna i vår kundservicekanal. Du är van att arbeta operativt och besitter också förmågan att bidra på ett strategiskt plan när så krävs. Förmodligen kommer du från en liknande roll där du ansvarat för att leda din egen avdelning, eller så har du någon managementutbildning eller liknande i bagaget.
Med det ser vi att du tidigare haft chefspositioner gärna inom kundservice och har hög förståelse för att analysera statistik, trender och prognoser kopplat till en avdelning som drivs av KPIer och mätvärden. Vi tror att du är en person med tålamod av rang, snabbt kan skapa relationer och kan arbeta och se från ett helikopterperspektiv.
Du är en trygg ledare som söker en utmaning i att jobba på en ännu större arena och vill coacha andra ledare i deras utveckling.
Ansökan
Tjänsten är ett vikariat, med start ca 1 april (till januari 2023). Ansökan sker via länken till denna annons och sök nu omgående om du är intresserad. Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor kring rollen, kontakta rekryterandechef Chief Customer Service Officer Silvia Bakir (silvia.bakir@tre.se)
Varmt välkommen till Tre!