Arbetsbeskrivning
Att vår Kundservice har en central plats i vår kundresa är en självklarhet för oss på Tre. Tillsammans är vi ett team på 200 medarbetare som utgör frontlinjen för våra 2 miljoner kunder. Vi söker nu en vikarie för rollen Head of Channel support!
Om rollen
Som Head of Channel Support ansvarar du för samtliga stödfunktioner inom kundservice, inklusive Quality & Training, Sales & Service Support, Customer Relations Admin & Support samt Technical Support (First and Second Line). Avdelningen leds av 5 gruppchefer och en operativ chef, och består av totalt 57 medarbetare.
Vill du vara med och leda ett team där alla arbetar mot samma mål – att effektivt och medvetet stötta verksamheten? Vi söker nu en driven ledare som vill ta nästa steg i sin karriär och spela en central roll i vårt arbete att utveckla och optimera kundservicen på alla nivåer.
Som Head of Channel Support kommer du bland annat att:
- Aktivt arbeta med ledarskap och coacha samt utveckla dina chefer.
- Driva och delta i olika projekt som berör allt från administrativa processer till utbildningsinsatser.
- Samarbeta tätt med ledningsgruppen för Customer Service och andra avdelningar, inklusive WFM och team som hanterar first line.
- Rapportera till CCSO och bidra till utvecklingen av en av företagets viktigaste kundkanaler.
Det här har du att se fram emot I denna roll får du en plattform för att fortsätta utveckla ditt ledarskap. Eftersom vi är representerade i flera ledningsgrupper och hela Tres ledning, finns det goda möjligheter att göra din och kundens röst hörd och påverka en av företagets mest centrala kanaler till våra kunder.
På Tre tror vi starkt på individens förmåga att leda sig själv, och du har friheten att styra din egen tid. Vår kultur genomsyrar allt vi gör, och den, tillsammans med vår fantastiska arbetsmiljö, är anledningen till att vi återigen har blivit utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work. Dessutom blir du en del av ett engagerat team och ett företag med stort driv.
Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en stjärna på att bygga relationer och har ett stort intresse av att utveckla stödfunktionerna i vår kundservicekanal. Du är van att arbeta operativt och besitter också förmågan att bidra på ett strategiskt plan.
Vi ser att du har erfarenhet av att leda andra chefer samt erfarenhet av kundservice inom telekom. Det är en bonus om du jobbat med verksamhetsutveckling, drivit projekt och stöttat chefer och kunder i legala frågor.
Välkommen med din ansökan Vi tar emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Personligt brev behövs inte, men vi vill gärna att du svarar på några frågor vi ställer i samband med att du söker. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Bakgrundskontroll genomförs på slutkandidat.
Varmt välkommen till Tre!
Vi drivs av att hela tiden försöka göra saker bättre, på nya och annorlunda sätt. Vi ser oss själva som en avgörande del av Sveriges samhällsstruktur, eftersom vi vet att pålitlig uppkoppling är en viktig grundsten i dagens digitala värld.
Tre föddes som utmanare och är en organisation i ständig rörelse. Vi strävar efter att vara i framkant i allt vi gör. Vi är övertygade om att det är människorna och kulturen på Tre som är avgörande för vår utveckling.
När du startar din resa på Tre finns det oändliga möjligheter att växa och utvecklas med oss.
WE THINK LIKE CHALLENGERS - I en föränderlig värld, är vi på Tre nyfikna och ständigt öppna för nya lösningar. På Tre anpassar vi vägen framåt allt eftersom vi provar och lär oss vad som funkar bäst.
WE WORK LIKE CHAMPIONS - På Tre gör vi alltid vårt bästa. Vi känner ägandeskap för vår uppgift, sätter tydliga mål och håller fokus på det som gör mest nytta för affären.
WE ACT LIKE BUDDIES - På Tre är vi schyssta kollegor. Vi samarbetar med varandra över team och funktioner, vi bollar idéer, ger och tar emot feedback.