OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven och lösningsorienterad Gruppchef för Clearing & Settlement på Carnegie Investment Bank i Stockholm. I denna roll ges du möjlighet att arbeta i, och leda en affärsnära stödfunktion med många kontaktytor inom Carnegie. Funktionen består idag av två grupper, Backoffice och Settlement där grupperna ansvarar för att bistå affärsverksamheten med support och kompetens gällande det dagliga flödet av affärsregistrering, prematching samt settlement.
Funktionen och fördelat mellan de båda grupperna består av 24 medarbetare, varav 10 tillsvidareanställda, 6 visstidsanställda(timanställda) samt 8 konsulter.
Arbetsbeskrivning
I rollen har du funktions- och personalansvar för funktionens medarbetare och timanställda. Du förväntas skapa en ökad tydlighet och effektivitet samt driva förändringsarbete kring funktionens arbetssätt och ansvarsområde. Som ansvarig över funktionen är kontaktytorna många och du förväntas agera kravställare vid utveckling av system, rapporter och andra arbetsredskap. Vidare har du en coachande roll och arbetar nära övriga i Operations ledningsgrupp som du kommer tillhöra.
I rollen ingår:
- Utveckla, coacha och stödja gruppernas medarbetare
- Funktions och personalansvar
- Skapa ökad tydlighet och effektivitet inom gruppens ansvarsområde och processer
- Driva fram ökat fokus på förändringsarbete med utveckling av gruppens arbetssätt och metoder
- Säkerställa regelefterlevnad i processer där Clearing & Settlement är en del av processen
- Säkerställa en väl fungerande organisation/funktion med tydliga och väl dokumenterade processer och ansvarsområden
- Ansvara för funktionens affärsplan och fokusområden och under året fokusera på dessa mål
- Aktivt arbeta gentemot övriga grupper inom Operations för att skapa bra samarbete
- Aktivt arbeta gentemot övriga affärsområden inom Carnegie för att skapa bra samarbete
Kvalifikationer och egenskaper
Är du den vi söker? Vi ser att du har följande erfarenheter och kompetenser.
- Akademisk utbildning med inriktning ekonomi/finans eller motsvarande eller god förståelse för finansiella marknaderna och värdepappershandel med erfarenhet från bank/finans.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav
Vi ser det som meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet inom Clearing & Settlement
- Erfarenhet med systemet Wizer och/eller Abasec.
- SwedSec-licens, har du det inte så tar du licens i samband med att anställning påbörjas
Vi ser att du gillar utmaningar och stimuleras av förändringsarbete med målet att skapa tydliga och effektiva processer med hög kvalitet. För att lyckas med detta bör du vara tydlig i din kommunikation och kravställande. Du är en person som vill leda ett team i fortsatt förändringsarbete med målet att möta framtidens utmaningar, du trivs i ett högt tempo i en föränderlig omgivning. Detta ställer krav på ett starkt inre driv och att du är orädd. Ett gott självförtroende och en god arbetsvilja och ägandekänsla är andra viktiga faktorer.
Vi söker dig som är prestigelös och lösningsorienterad - du ser möjligheter framför problem.
Om företaget
Carnegies övergripande roll är att sammanföra kapital och investeringsmöjligheter. På så sätt bidrar vi till en hållbar ekonomisk utveckling för privatpersoner, företag, institutioner, kapitalmarknad och samhället i stort. Carnegie finns i sju länder med cirka 650 medarbetare. Du hittar mer information på: www.carnegie.se (http://www.carnegie.se)
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Carnegie med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Shaun Ogden på shaun.ogden@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
LI-SO1
boff
chef