OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.
Nu söker vi en engagerad, driven och positiv medarbetare till vårt team på business i rollen som Head of CRM. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.
Vad du kommer att göra
I rollen som Head of CRM kartlägger och utvecklar du strategi och roadmap i syfte att skapa ett omnikanalkundmöte i toppklass. Du planerar och leder säljstöttande kommunikation tillsammans med marknad- och säljteam och leder arbetet för fem medarbetare. Du har ansvar för såväl det operativa som det strategiska arbetet i gruppen. Du ingår i Commercials ledningsgrupp och rapporterar till Head of Commercial
CRM-teamet ansvarar för att:
* Kravställa på system och verktyg till stöd för CRM-arbetet
* Analysera kundbeteenden och arbeta datadrivet för att förbättra resultatet och öka kundens life time value
* Dela insikter och lärdomar inom organisationen för att bidra till ett kundfokuserat arbetssätt.
* Med hjälp av våra säljstöttande verktyg arbetar du för ökad automatisering, personalisering och effektivisering av säljprocessen
Vem du är
För att lyckas i rollen som Head of CRM ser vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med CRM och kartläggning av kundresor i olika kanaler, gärna med fokus på längre köpresor och/eller komplexa köp. Du har god en affärsförståelse och vana att jobba med kundbasens lönsamhet och gillar att arbeta både operativt och med ett strategiskt fokus. Du är van vid att arbeta tvärfunktionellt och med flertalet stakeholders.
* Har relevant utbildning från högskola eller universitet
* Har en mycket god förståelse för det moderna tech-landskapet inom digital marknadsföring och ser möjligheterna till automatisering och personaliserad kommunikation
* Är van vid att arbeta datadrivet med testning, optimering och uppföljning samt är duktig på att analysera resultat och generera insikter
* Har erfarenhet av att driva komplexa projekt
* Erfarenhet från telekom är fördelaktigt
Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt – träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan och jobba hemifrån de dagar du behöver? Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor.
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.
Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Anne Hedberg, anne.hedberg@telenor.se. Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.
Bra att känna till
Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Palmberg
+46 734417133
Anna Holmgren
+46 734252688
Martin Stenfors
Elin Johansson
Johan Wall
Anna Holmgren
+46 455301045
Se kontaktuppgifter i annons
Recruiter Name
Daniel Stenberg
+46730570580