OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till framgångsrika och börsnoterade CDON söker vi nu en Head Of CRM som ges möjligheten att axla en nyckelroll hos Nordens största Marknadsplats. Har du ett stort intresse för dataanalys, erfarenhet av att planera och driva arbete med CRM samt brinner för kundresan? Då har vi den perfekta rollen för dig!
Om CDON
CDON är den ledande lokala nordiska marknadsplatsen på nätet. Vi hjälper över 1 500 handlare att sälja sina produkter till våra två miljoner kunder i Norden. Vår vision är att förenkla digital handel för nordiska e-handlare och kunder. CDON grundades 1999 och är listat på Nasdaq First North Growth Market
Om tjänsten
Som Head of CRM kommer du ha en nyckelroll och vara drivande i arbetet kring att ta fram arbetssätt för hur CDON i sina kanaler ska nå ökad lönsamhet bland deras befintliga kunder. Du kommer ha många viktiga kontaktytor internt med produktägare, marknadsavdelning och IT/utvecklare och jobba krossfunktionellt mot dessa. Rollen kommer med personalansvar för ett team om 2 personer och du kommer rapportera till bolagets CCO. Andra viktiga arbetsuppgifter som ingår i rollen är;
- Ta fram rutiner och processer för analys och uppföljning av aktiviteter, löpande analys och rapportering
- Planera, genomföra och utvärdera resultat av ad-hoc och händelsestyrd automatiserad kommunikation i alla kanaler (t.ex. e-mail, sms, lojalitetsprogram, app etc.)
- Tillsammans med Business Controller och webbanalys bidra med ökad datakvalitet
- Säkerställa att CDON har rätt verktyg och att de används optimalt
- Vara Super User av Marketing Automation System med fokus på analysen
Då CDON befinner sig i stark tillväxt ges det för rätt person goda möjligheter att påverka sin egen roll som karriär inom bolaget.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 3+ års erfarenhet inom CRM och Marketing Automation där du arbetat inom området som CRM-analytiker eller motsvarande. Du har god förmåga att hantera stora mängder data samt erfarenhet av att kombinera olika CRM-kanaler. Du behöver ha erfarenhet av att ha jobbat i analys- och visualiseringsverktyg som Qlikview, Datastudio, Google Analytics, Funnel, Tableau eller motsvarande. Du är kommunikativ skicklig och kan på ett strukturerat sätt presentera information hämtat från olika kanaler. Vi ser gärna att du är en lagspelare som delar med dig av din kunskap och vågar utmana både dig själv och dina kollegor för att nå era mål. Andra erfarenheter och färdigheter som vi ser som viktiga för att vara lyckosam i rollen är;
- Du har en bred bakgrund inom CRM som gör att du kan arbeta både strategiskt och operativt
- Mycket goda kunskaper i Excel och arbete i CRM-system
- Du är van vid och förespråkar ett agilt arbetssätt
- Erfarenhet från arbete i Oracle Responsys och SQL ses som meriterande
- Erfarenhet inom e-handel är meriterande men inget krav
CDON erbjuder
CDON erbjuder en kreativ och datadriven miljö där din insats kommer att spela en viktig roll. Att bli en del av CDON innebär att bli en del av ett företag i ständig förändring. Utvecklingen inom handeln går snabbt framåt och de vill inte bara vara en del av framtiden utan driva utvecklingen mot den. Medarbetarna på CDON brinner för det de gör, drar sig inte för att kavla upp ärmarna och ta action, för de vet att det är just driv och hunger för resultat och kundnöjdhet som gör dem till en ledande aktör i den tillväxtsektor som e-handel är.
Placering & start
Tjänsten är placerad på CDON:s kontor på Södergatan i centrala Malmö och tillträde är enligt överenskommelse.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sanny Malmberg på sanny@ecommercerecruit.se alternativt 072-6006422.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att du kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.
GROWWITHCDON #crm #marketingautomation #ehandel #ecommerce #marketplace #cdon