OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren ledare som vill arbeta med hela leveransprocessen, från order till transport? Är du en person som tar stort ägandeskap över dina projekt och alltid har kunden i fokus? Nu har du chansen att bli en del av en global och samtidigt familjär organisation då vi söker Head of Customer Delivery.
Kanske är det din nästa utmaning?
En del av Saint-Gobain
Saint-Gobain Sweden är en världsledande aktör inom hållbara byggnadslösningar och material. Vår verksamhet i Sverige omfattar varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER och Weber. Hos oss blir du en del av en inkluderande arbetskultur som präglas av respekt och mångfald. Vi tillhör Byggnadsämnesförbundet och har kollektivavtal med IF Metall, Unionen, Sveriges Ingenjörer och Ledarna. www.saint-gobain.se
Arbetsbeskrivning
I rollen som Head of Customer Delivery ansvarar du för hela leveranskedjan, från order till transport. Fokus kommer vara att leda och coacha teamet till att optimera processerna, där du arbetar för att minimera kostnader samt öka produktiviteten och kundnöjdheten. Du kommer att ha 5 chefer som rapporterar direkt till dig. Genom ett starkt ledarskap kommer du leda och utveckla medarbetarna inom de avdelningar du ansvarar för.
I det dagliga arbetet kommer du bland annat att:
- Strategiskt planera och hantera order, logistik, lager, transporter och kundservice
- Leda digitaliseringen av avdelningen med stöd av IT Director
- Optimera och koordinera hela kedjan
- Samverka och förhandla med logistikleverantörer
- Upprätta mätvärden och analysera data för att implementera förbättringar
- Leda, coacha och utbilda avdelningen
- Övervaka, analysera och vidta åtgärder för att förbättra servicenivån gentemot interna och externa kunder
- Agera beställare av system med syfte att effektivisera processer
- Säkerställa att arbetet inom dina avdelningar utförs i enlighet med Saint-Gobains säkerhetsstandarder och svensk arbetsmiljölag
Resor inom Sverige och utomlands kan förekomma.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Head of Customer Delivery ser vi att du har en relevant högskole- eller universitetsexamen. Du har en gedigen arbetslivserfarenhet inom logistik, kundservice och lager, minst 5 års erfarenhet av ledande roller samt erfarenhet av att leda genom andra chefer. I ditt tidigare arbete har du arbetat med effektiviseringar och digitalisering av processer. Du kommunicerar flytande på svenska, såväl som koncernspråket engelska.
Dina personliga egenskaper är viktiga
Du är en kommunikativ, relationsskapande och coachande ledare som har människan i fokus. I ditt ledarskap agerar du kulturbärare och förändringsledare samt är öppen och inlyssnande på andras idéer om hur verksamheten kan utvecklas. Du medverkar till att kunskap och erfarenheter utbyts i organisationen för att bidra till ökad kompetens och engagemang hos medarbetare.
Som person är du analytisk, ser enkelt helheten och hur olika delar hör ihop i ett flöde. Du delegerar ansvar men är samtidigt van att ta tag i de operativa uppgifterna när det behövs. Du sätter kunden i första rummet och förstår vikten av att skapa goda och långsiktiga relationer, samt att arbeta proaktivt för kundens bästa.
Information och ansökan
I den här rekryteringen har Saint Gobain valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Olle Öijen på 079-337 33 17 eller olle.oijen@axoconsulting.se, eller Anna-Lena Rydelius på 073-033 51 80 eller anna-lena.rydelius@axoconsulting.se. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.