Head of Customer Experience & Service

Arbetsbeskrivning

Fler och fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar vilket ställer höga krav på service och upplevelse för våra kunder. Vi söker därför en chef till vår avdelning för Customer Experience & Service. Du kommer ansvara för att leda teamet och det kontinuerliga förbättringsarbetet.
Om rollen
I rollen ansvarar du för avdelningen i sin helhet, vilket innebär att den dagliga driften ska fungera men också att rekrytera till och utveckla vårt växande kundserviceteam som i dagsläget består av en handfull personer. Ditt fokus i det dagliga är att hjälpa teamet hantera flödet av ärenden men du har samtidigt ett proaktivt förhållningssätt och letar ständigt efter förbättringsmöjligheter. Tillsammans med teamet analyserar du resultat och du är delaktig i att jobba med andra avdelningar och externa partners för att förbättra kundupplevelsen. Rollen innebär budgetansvar och du rapporterar direkt till VD.
Inom din roll ligger ansvaret för kundupplevelsen från slutfört köp till levererad vara vilket innebär ett nära samarbete med både vår logistikavdelning och andra avdelningar. Inom din avdelning ligger utöver hantering av inkommande kontakter från kunder även ansvaret för retur- och reklamationshantering liksom kommunikation och uppföljning av pågående transporter. Målet är många gånger att lösa problemet innan kunden ens behöver kontakta oss.
Rådgivning om de produkter vi säljer är en viktig del i vårt kunderbjudande och det blir ditt ansvar att utbilda och utveckla kunskapsnivån inom teamet.
Om dig
Du har en gedigen ledarskapserfarenhet där du haft personalansvar, antingen som chef eller som teamleader. Du har erfarenhet av HR-frågor och budgetansvar. Vidare har du som söker erfarenhet av ett kundservicerelaterat jobb sedan tidigare. God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. KitchenTimes verksamhet är transaktionsintensiv och därför ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av verksamheter med stora flöden. Meriterande är även om du har ett intresse för köksprodukter/inredningsprodukter.
Som person drivs du av att bygga team och du har en stark kommunikativ förmåga. Du är analytisk och du har en god förmåga att dra slutsatser och genomföra förbättringar i din verksamhet. Du är tekniskt orienterad och systemkunnig och har förmågan att se helhetsperspektivet.
Vi erbjuder
KitchenTime är ett ungt och växande företag och vi som jobbar här ser oss alla som ambitiösa och drivna. Vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Det är en entreprenöriell organisation där du har chansen att påverka och bidra. Vi sitter dessutom i ett centralt kontor, ett stenkast från Resecentrum i Uppsala!
Annat viktigt att veta
Rollen är på heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Vid frågor om rekryteringen ber vi dig kontakta rekryteringskonsult Anna Nord, Jobbet.se, 018-4707112 eller Andrea Hartwig, Jobbet.se, 018-4707103.
Rekryteringen sker löpnade så du är välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Gedigen tidigare ledarskapserfarenhet och personalansvar
Erfarenhet av HR-frågor och budgetansvar
Erfarenhet av ett kundservicerelaterat jobb
God svenska och engelska i tal och skrift
God förståelse för tekniska system

Meriterande
Erfarenhet av verksamheter med stora flöden
Intresse för köksprodukter/inredningsprodukter

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Andrén

Caroline Friestedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KitchenTime
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Besöksadress

Smedsgränd 5A
None

Postadress

Smedsgränd 5A
Uppsala, 75320

Liknande jobb


19 november 2024

18 november 2024

Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024