OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?
Vi på Tre fortsätter att satsa för att bli bäst när det gäller riktad kommunikation och kundupplevelse genom att jobba data- och insiktsdrivet med fokus på automation. Vi söker nu en Head of Customer Growth & Loyalty för att leda och utveckla affärsområdet vidare.
Som Head of Customer Growth & Loyalty…
…leder du avdelningen Customer Growth & Loyalty som arbetar för att våra befintliga privatkunder ska bli ännu mer lojala och lönsamma genom att skapa förutsättningar för en effektivare och träffsäkrare kundbearbetning. Genom ett datadrivet och kundcentrerat arbetssätt skapar vi behovsstyrd 1:1 marknadsföring till våra kunder. Du leder ditt team på elva kompetenta personer som består av två gruppchfer samt Marketing Automation (MA) specialister inom data, urval och innehåll och projektledare som leder framtagningen och utvecklingen av kundresor och nya tekniska förmågor. På Tre har vi kommit långt i vårt arbete med Marketing Automation och du kommer fortsätta bygga vidare på det arvet tillsammans med ditt team men också bryta ny mark för att säkerställa att vi fortsätter vara en utmanare inom telekombranschen.
Du har en nyckelroll genom ditt ansvar för churn management och vår förlängningsaffär. Genom insikter och analyser kopplat till kundbeteenden driver du strategier för hur vi ska minska churn och utveckla vår förlängningsaffär så att våra kunder kan växa med oss. Tillsammans med representanter från bolagsledningen medverkar du på våra säljuppföljningsmöten där du har ett särskilt ansvar för rapportering av churn och förlängningar.
Du har det fulla personal- och resultatansvaret för ditt team och ser till att dina medarbetare har rätt förutsättningar för att bli bäst på just sitt område. Du sitter i avdelningen Consumer Market ledningsgrupp och rapporterar till vår Chief Commercial Officer, som sitter ledningsgruppen.
Du kommer se fram emot att
• Axla ett affärsområde och team som är inspirerade och motiverade att utveckla hur vi maximerar en effektiv och träffsäker kundbearbetning
• Växa med uppdraget och flytta fram positionerna för enheten Customer Growth & Loyalty i takt med att organisationens behov växer
• Ingå i Consumer Market ledningsgrupp
• Vara en del av Sveriges bästa arbetsplatser, Great place to work 2022
Mer om dig
Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en liknande roll vilket gett dig en stark grund inom Marketing Automation och djup förståelse för CRM i stort. I grunden har du en akademisk bakgrund som ingenjör eller ekonom och vi ser gärna att du arbetat i en snabbrörlig konsumentbransch. Vi söker dig som är van att jobba med agila arbetssätt och med data som grund till analys. Du trivs med att ha många kontaktytor i en organisation och kan på ett pragmatiskt sätt föra samman kundbehov med verksamhetens behov. Vi tror att du är en modig, trygg och nyfiken ledare som har erfarenhet av att leda ett team av specialister och skrider till handling på ett tryggt och genomtänkt sätt.
Du är en inbjudande team player, skicklig kommunikativt och extra bra på att finnas där för ditt team för att inspirera men släpper aldrig blicken från kartan och är den som har koll på vart vi är på väg. Genom ditt driv och ditt sätt att navigera inom en organisation är du en tydlig förebild.
Ansök
Ja vad säger du, visst låter det intressant? Vi tar emot ansökningar via den här annonsen (ej mail) och kommer arbeta löpande med rekryteringsprocessen. Så tveka inte att visa ditt intresse redan idag.
Varmt välkommen till Tre!
#LI-PRIORITY