Head of Customer Operations

Head of Customer Operations

Arbetsbeskrivning

Svea Solar är ett av Europas största företag inom solenergi och vår vision är att "Rid the planet of fossil fuels" 🌏 Vi är ett snabbväxande bolag - vi har en hel del strukturer men mycket mer behöver komma på plats. Och det är här du kommer in! Som Head of Customer Operations är det ditt ansvar att skapa en god kundupplevelse genom att stärka interna samarbeten mellan avdelningar, stötta dina medarbetare och hitta snabba och effektiva lösningar på de utmaningar som du får läsa mer om längre ned. Varmt välkommen med din ansökan.

Om teamet

Vi söker en ny Head of Customer Operations då Johanna Linder (https://www.linkedin.com/in/johanna-linder-33750aa3/) som har rollen idag tar nästa steg i sin karriär till rollen som Head of Installation för en av våra regioner (Grow as we grow som vi säger på Svea Solar 🌱). Johanna beskriver rollen såhär:

Det roliga med rollen är att det hela tiden kommer nya saker och det står aldrig still, och att du dessutom får göra det tillsammans med ett fantastiskt team gör det hela ännu bättre!" Här kan du läsa mer om Johannas upplevelse av rollen! (https://careerssweden.sveasolar.com/pages/johanna-linder-head-of-customer-operations)

Du kommer befinna dig i en miljö där viss struktur finns på plats, men då Svea Solar ständigt växer så behöver nya lösningar ständigt och du kommer mer än en gång att tänka ”Varför jobbar vi på det här sättet” och ”Hur kommer det sig att det här arbetssättet inte är på plats?”. Här får du stora möjligheter att driva igenom dina idéer.

Customer Operations består av fyra avdelningar: Customer Service som leds av Regina Norbäck (https://www.linkedin.com/in/regina-norb%C3%A4ck-05a2b2141/), System Design som leds av Sanna Hanell (https://www.linkedin.com/in/sanna-hanell-b2882590/) (som i nära kontakt med vår säljavdelning ritar upp och arbetsmiljösäkrar våra projekt), Project Coordination som leds av Helene Kindell (https://www.linkedin.com/in/helene-kindell-187470174/).

Gemensamt för ovan avdelningar är att ge våra kunder en god upplevelse.

Du kommer även sitta i den svenska ledningsgruppen som leds av Johannes Boson (https://www.linkedin.com/in/johannes-boson-5900181/).

Om rollen

Som Head of Customer operations ansvarar du för att:

- Öka kundnöjdheten och förbättra kundupplevelse i nära samarbete med dina avdelningschefer och övriga avdelningar, såsom sälj och installation
- Effektivisera den interna kommunikationen mellan avdelningar
- Driva din avdelnings utmaningar och prioriteringar som medlem av den svenska ledningsgruppen


Är vi en match?

Vi söker dig som...

- Arbetat med att bygga och strukturera processer. Kanske har du byggt upp en avdelning och nya team, eller arbetat i en miljö där du arbetat med processförbättringar eller liknande
- Ansvarat för en större avdelning med ansvar för kundupplevelsen


Som ledare...

- Har du tydlig kommunikation där du effektivt sätter upp mål och förväntningar
- Är du ödmjuk och förstår andra avdelningars behov, samtidigt som du är tydlig med din egna avdelnings behov för att bygga samarbeten på bästa sätt
- Reflekterar du kring data och information och gör rätt prioriteringar och kan fatta snabba beslut utifrån detta
- Är du tillgänglig för dina medarbetare och är ett bra bollplank


Att vara ledare på Svea Solar

Vårt mål är att våra Power Shifters ska ha upplevt sin bästa ledare på Svea Solar - ledare som får människor att känna sig trygga och innovativa för att bokstavligen kunna förändra världen 🌏

Därför behöver vi ledare med rätt tankesätt och kommunikationsförmåga. Du får utvecklingsstöd inom detta från vår kompetenta HR-avdelning och ett 6 månader långt ledarskapsprogram - ”Lead to Win”!

Som ledare på Svea Solar får du utveckla människor och dig själv, samtidigt som du får vara med och utveckla Svea Solar. Grow as we grow, som vi kallar det 🌱

Mångfald och inkludering

Vi på Svea Solar tror att mångfald och olika erfarenheter bidrar till den kreativitet som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter därför en jämn könsfördelning och vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder.

Bakgrundskontroll

Vi gör bakgrundskontroller via Verifiera för att säkerställa att alla våra anställda har en bakgrund som är förenlig med Svea Solars värdegrund.



LI-AÖ1

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea Solar Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2023
  • Ansök senast: 9 juli 2023

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024