Head of Customer Operations Account

Arbetsbeskrivning

Starka tillsammans - Bli en av oss
Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig. Läs mer om oss på career.payexgroup.com (https://career.payexgroup.com/).



Customer Operations Ledger & Factoring utgörs av ca 180 medarbetare fördelat på fem enheter vilka i sin tur är indelade i sammantaget 14 team där vi dagligen arbetar för att överträffa kundens upplevelse från gårdagen. Vi arbetar i Visby, Oslo, Köpenhamn och Lahtis.

Vårt uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald fordran. Vi ansvarar för att hantera administrativa uppgifter, besvarar samtal, mejl och för konversationer i sociala medier med våra kunder och deras kunder.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du tycker om att ge service, har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Som Head of Customer Operations Account kommer du att leda den enhet inom Customer Operations vilken ansvarar för leveransen av våra kontobaserade tjänster. Enheten består utav ca 50 medarbetare vilka arbetar i fyra team. Dessa team leds av tre Team Managers och en Team Lead, vidare så leder du även tre specialister vilka arbetar med att kvalitetssäkra och förbättra våra tjänster. Med andra ord så leder du en ledningsgrupp bestående av ledare och specialister vilka under din ledning ska följa upp, ständigt förbättra och sätta tydliga mål för leveransen.

En viktig del av enheten Accounts uppdrag är att leverera den bästa kundservicen för både våra kunder och deras kunder. Det är också denna enhet som hanterar de största samtalsvolymerna i Customer Operations.

Du kommer även att ingå i Customer Operations ledningsgrupp och vara delaktig i att ta fram och efterleva uppsatta mål och strategier för funktionen Customer Operations.

Vi letar efter dig som älskar att arbeta som ledare och vill vara med att utveckla vår verksamhet. Vi ser att du drivs av att jobba mål- och resultatfokuserat tillsammans med kollegor både inom funktionen Customer Operations likväl som med andra funktioner hos PayEx såsom IT, Produkt och Sälj.

Vi tror även att det är bra om du har:

- Flerårig erfarenhet av operativt och strategiskt ledarskap.
- Akademisk examen relevant för rollen exempelvis ledarskap, organisationsutveckling eller annan erfarenhet som kan prövas likvärdig.

- Erfarenhet/kunskap om processutveckling, förändringsledning eller projektledning är meriterande liksom kunskap om kundservice och bemanningsplanering.

- Goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.




Vad kan vi erbjuda dig?
Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av Customer Operations Ledger & Factoring. Du får vara med och driva leveransen, arbeta strategiskt och sätta mål med både din egen ledningsgrupp och med Customer Operations ledningsgrupp. Vi har förmånen att arbeta i en härlig arbetsmiljö med kontor i Visby innerstad.

Vill du bli vår Head of Customer Operations Account? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Placeringsort: Visby

Sista ansökningsdag är 2022-01-31. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta, Mia Enblom-Sundvall +46 705 46 59 99.



Finansförbundet: Heidi Larsson +46 498-20 97 58

SACO: Sofia Enekvist +46 498 20 77 84



Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.



PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

PayEx Ledger & Factoring är namnet på PayEx erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering. 

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Liknande jobb


25 november 2024

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024