Head of Customer Relations / Chef Kundrelationer

Head of Customer Relations / Chef Kundrelationer

Arbetsbeskrivning

Hemfrid blickar ständigt framåt och utvärderar hela tiden nya tjänster, erbjudanden och strategiska samarbeten för att underlätta vardagen för våra kunder. Nu tar vi nästa steg i att utveckla vår kundservice och söker en engagerad och erfaren ledare som kan ta vårt kundserviceteam till nya höjder.

Dina arbetsuppgifter

Du leder avdelningen för Kundrelationer och säkerställer att vi skapar den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder. Du leder och coachar ett team på idag 7 personer, men som på sikt skall växa i takt med bolagets och marknadens behov. Avdelningen för Kundrelationer ansvarar för kundservice och är ”first line support” för alla kundfrågor både via mail, chatt, sociala medier (besvara och bemöta) och telefon. Inom avdelningen finns också funktionen för skadehantering som ansvarar för all hantering av större skadeärenden. Även ansvar för receptionen och vårt kontor ingår i avdelningen.

Som Chef för Kundrelationer är du ytterst ansvarig för ditt teams arbete. Du stöttar, coachar och leder ditt team till att bli en kundservicefunktion i världsklass genom att skapa de bästa förutsättningarna för en omtänksam kundupplevelse. Arbetsuppgifterna innefattar allt från att se till att vi har rätt stödsystem och processer till att aktivt coacha i samtalsteknik och arbeta fram mallar och verktyg för att möta kunden på bästa sätt. Du arbetar även operativt vid behov och stöttar vår skadehanterare och kundservicemedarbetare i speciellt svåra ärenden. Tillsammans med den Operativa Chefen för reception, kontor och kundservice ser du också till att vi har den mest optimala bemanningen. Avdelningen för Kundrelationer är central inom Hemfrid och det är mycket viktigt att bygga ett brett nätverk inom bolaget och bra samarbete mellan olika avdelningar.

- Du arbetar aktivt med att förbättra arbetssätt, rutiner och processer
- Ta fram mallar och verktyg samt ”best practice” för att säkerställa att avdelningen arbetar enhetligt och på absolut bästa sätt
- Arbetar kontinuerlig med uppföljning och säkerställer en hög måluppfyllelse
- Ansvara för växelsystem och andra stödsystem som avdelningen behöver för att arbeta på ett optimalt sätt, med stöd ifrån IT avdelningen.
- Arbetar med att utveckla teamet, rekrytering och utbildning
- Du arbetar också operativt stötta ditt team vid behov, svara på mail, chatt och telefon.
- Ansvara för speciellt svåra ärenden och stötta skadehanteraren
- Följa med ut på kundbesök vid behov


Din profil

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig med mycket god kommunikativ förmåga. Du är lyhörd och engagerad i dialogen med andra och en stark teamplayer med förmåga att bygga nätverk och starka relationer. Du är även analytisk, en problemlösare, resultatinriktad och stresstålig. Utöver detta ser vi gärna att du har:

- Erfarenhet från liknande roller gärna från större bolag
- Vi ser gärna att du tidigare har byggt upp en kundservice med tillhörande processer och stödsystem
- Mycket god ledarerfarenhet
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande
- Erfarenhet från servicebranschen är meriterande


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Vi räknar med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal, individuell lönesättning, goda förmåner och sociala aktiviteter.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020-års Karriärföretag och kvalat in som Mäster Gasell.

Ansökan

Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson (HR-specialist) på jessica.magnusson@hemfrid.se alt Anna Wirén (Chief Marketing Officer) på anna.wiren@hemfrid.se

Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd kontorstider. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 13 vid Mariatorget, möjlighet för delvis hemarbete finns.

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi över 2 200 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår hemsida: www.hemfrid.se (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 11 november 2020

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024