Head of Customer Relations / Chef Kundrelationer

Head of Customer Relations / Chef Kundrelationer

Arbetsbeskrivning

Hemfrid blickar ständigt framåt och utvärderar hela tiden nya tjänster, erbjudanden och strategiska samarbeten för att underlätta vardagen för våra kunder. I rollen som Head of Customer Relations söker vi dig som med ett stort engagemang och driv och som vill vara med att utveckla vår nystartade avdelning Kundrelationer!

Dina arbetsuppgifter

Du leder avdelningen för Kundrelationer och säkerställer att vi skapar den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder. Du leder och coachar ett team på idag 14 personer, men som på sikt skall växa i takt med bolagets och marknadens behov. Avdelningen för Kundrelationer ansvarar för kundservice och är ”first line support” för alla kundfrågor både via telefon, mail, chatt och sociala medier (besvara och bemöta). Inom avdelningen finns också funktionen för skadehantering som ansvarar för all hantering av större skadeärenden. Även ansvar för receptionen och vårt kontor ingår i avdelningen.

Som Chef för Kundrelationer är du ytterst ansvarig för ditt teams arbete. Du stöttar, coachar och leder ditt team till att bli en kundservicefunktion i världsklass genom att skapa de bästa förutsättningarna för en omtänksam kundupplevelse. Med ett högt tempo på avdelningen fördelar du, prioriterar och driver den operativa agendan, såväl på daglig basis som på lång sikt. Arbetsuppgifterna innefattar allt från att se till att vi har rätt stödsystem och processer till att aktivt coacha i samtalsteknik och arbeta fram mallar och verktyg för att möta kunden på bästa sätt. Du arbetar även operativt vid behov och stöttar vår skadehanterare och kundservicemedarbetare i speciellt svåra ärenden. Tillsammans med vår Teamlead för Kundrelationer ser du också till att vi har den mest optimala bemanningen under avdelningens öppettider (idag dagtid vardagar, där vi mot hösten även kommer arbeta mer kväll och helg). Avdelningen för Kundrelationer är central inom Hemfrid och det är mycket viktigt att bygga ett brett nätverk inom bolaget och bra samarbete mellan olika avdelningar särskilt våra linjechefer samt avdelningarna inne- och utesälj.

- Du arbetar aktivt med att förbättra arbetssätt, rutiner och processer
- Ta fram mallar och verktyg samt ”best practice” för att säkerställa att avdelningen arbetar enhetligt och på absolut bästa sätt
- Arbetar kontinuerlig med uppföljning och säkerställer en hög måluppfyllelse
- Ansvara för växelsystem och andra stödsystem som avdelningen behöver för att arbeta på ett optimalt sätt
- Arbetar med att utveckla teamet, rekrytering och utbildning
- Du arbetar också operativt tillsammans med ditt team i det dagliga arbetet så som svara på mail, chatt och telefon.
- Ansvara för speciellt svåra ärenden och stötta skadehanteraren
- Följa med ut på kundbesök vid behov


Din profil

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig med mycket god kommunikativ förmåga. Du är lyhörd och engagerad i dialogen med andra och en stark teamplayer med förmåga att bygga nätverk och starka relationer. Vi ser att du trivs med såväl operativt arbete där du arbetar nära ditt team, såväl som att du strategiskt driver och bygger vår Kundrelationsavdelning. Självklart ser vi att du brinner för kundservice, försäljning, är resultatinriktad och stresstålig. Utöver detta ser vi gärna att du har:

- Erfarenhet från en tjänst som Kundrelationschef eller liknande sedan tidigare
- Vi ser gärna att du tidigare har byggt upp en kundservice med tillhörande processer och stödsystem. Hemfridsandan är mycket entreprenöriell och vi ser gärna att du tidigare arbetat i en sådan miljö och trivs i att bygga och driva en ny avdelning
- Mycket god ledarerfarenhet
- Mycket god erfarenhet från operativt försäljning- och kundservicearbete
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Vi räknar med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal, individuell lönesättning, goda förmåner och sociala aktiviteter.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2021-års Karriärföretag och kvalat in som Mäster Gasell.

Ansökan

Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson (Rekryteringsansvarig) på jessica.magnusson@hemfrid.se.

Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd kontorstider. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 13 vid Mariatorget.

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi över 2 200 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår hemsida: www.hemfrid.se (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2021
  • Ansök senast: 21 juni 2021

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


1 november 2024

Innesäljschef till Curant

Innesäljschef till Curant

1 november 2024

31 oktober 2024