OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemfrid blickar ständigt framåt och utvärderar hela tiden nya tjänster, erbjudanden och samarbeten för att underlätta vardagen för våra kunder. I rollen som Head of Customer Relations söker vi dig som med ett stort engagemang och driv vill vara med att utveckla och driva för Kundrelationsavdelning med fokus på service, support och försäljning.
Dina arbetsuppgifter
Du leder avdelningen för Kundrelationer och säkerställer att vi skapar den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder. Du leder och coachar ett team av ca 20 medarbetare. Avdelningen består av funktionerna Kundservice, Reception, Skadehantering samt Innesälj. Kundrelationer ansvarar för all form av kundservice, såväl genom ”first line support” för alla kundfrågor både via telefon, mail, chatt och sociala medier (besvara och bemöta), hantering av all större skadeärenden samt mer- och uppförsäljning för befintliga kunder.
Som Chef för Kundrelationer är du ytterst ansvarig för ditt teams arbete. Du stöttar, coachar och leder ditt team till att bli en kundservicefunktion i världsklass genom att skapa de bästa förutsättningarna för en omtänksam kundupplevelse. Med ett högt tempo på avdelningen fördelar du, prioriterar och driver den operativa agendan, såväl på daglig basis som på lång sikt. Arbetsuppgifterna innefattar allt från att se till att vi har rätt stödsystem och processer till att aktivt coacha i samtals- och försäljningsteknik och arbeta fram mallar och verktyg för att möta kunden på bästa sätt. Du arbetar även operativt vid behov och stöttar medarbetarna i speciellt svåra ärenden.
Tillsammans med vår Teamlead för Kundrelationer ser du också till att vi har den mest optimala bemanningen under avdelningens öppettider. Avdelningen för Kundrelationer är central inom Hemfrid och det är mycket viktigt att bygga ett brett nätverk inom bolaget och bra samarbete mellan olika avdelningar. Du rapporterar till Hemfrids COO.
- Du arbetar aktivt med att förbättra arbetssätt, rutiner och processer
- Ta fram mallar och verktyg samt ”best practice” för att säkerställa att avdelningen arbetar enhetligt och på absolut bästa sätt
- Arbetar kontinuerlig med uppföljning och säkerställer en hög måluppfyllelse
- Ansvara för växelsystem och andra stödsystem som avdelningen behöver för att arbeta på ett optimalt sätt
- Arbetar med att utveckla teamet, rekrytering och utbildning
- Du arbetar också operativt tillsammans med ditt team i det dagliga arbetet så som försäljning som kundsupport genom mail, chatt och telefon
- Ansvara för speciellt svåra ärenden och stötta skadehanteraren
- Följa med ut på kundbesök vid behov
Din profil
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig med stort driv, serviceanda och engagemang. Du bör älska försäljning, vilja driva tillväxt och förbättring som leder dig och ditt team mot nya resultat och mål. Du är lyhörd och engagerad i dialogen med andra och en stark teamplayer med förmåga att bygga nätverk och starka relationer. Utöver detta ser vi gärna att du har:
- Erfarenhet från en tjänst som Kundrelationschef, Försäljningschef eller motsvarande med mycket goda resultat
- Mycket god förståelse och erfarenhet av att arbeta med nyckeltal, budget, analys och data
- Mycket god ledarerfarenhet
- Mycket god erfarenhet från operativt försäljning- och kundservicearbete, vi ser gärna att du specifikt arbetat med tjänsteförsäljning sedan tidigare
- Dokumenterad erfarenhet av att driva förändringsledning
- Meriterande om du tidigare arbetat i ett bolag i tillväxtfas, där du haft stort ansvar såväl strategiskt som i den operativa driften
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Starkt meriterande om du besitter en eftergymnasial utbildning inom Ekonomi eller motsvarande
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Vi räknar med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal, individuell lönesättning, goda förmåner och sociala aktiviteter.
Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2021-års Karriärföretag och kvalat in som Mäster Gasell.
Ansökan
Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 100 %. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 40 vid Mariatorget.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss: Richard Åvall (COO): richard.avall@hemfrid.se / +46855591545
Jessica Magnusson (Rekryteringsansvarig): jessica.magnusson@hemfrid.se / +46840912650.
Välkommen till Hemfrid!
Om Hemfrid
Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi över 2 200 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår hemsida: www.hemfrid.se (http://www.hemfrid.se/karriar).
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650