Head of Customer Service International | DHL

Head of Customer Service International | DHL

Arbetsbeskrivning

Är du en framåtsträvande ledare med ett stort driv för att leverera service på hög nivå? Vi söker en engagerad och kommunikativ ledare som vill vår nya Head of Customer Service International.

På DHL Customer Service i Jönköping arbetar ca 50 medarbetare fördelat på totalt sex team. Vi är som en stor familj som tar hand om varandra och vid sidan av vår dagliga verksamhet gör vi små och stora aktiviteter för att stärka medarbetarengagemanget och vår teamkänsla. För oss är det nyckeln för att lyckas i vårt arbete!

Dagligen hanterar vi nästan 3000 kundkontakter via samtal, mejl, chattar och ärenden, flertalet av komplex karaktär. Fokus för vårt arbete är de företagskunder som skickar och tar emot internationella transporter via oss. Som Head of Customer Service International arbetar du ständigt med att förbättra våra kunders upplevelser när de kontaktar DHL Freight. Du ansvarar för resultat, utveckling och optimering av verksamheten och är dessutom en viktig nyckelspelare när det kommer till att utveckla samarbetet mellan olika avdelningar inom DHL Freight Sverige och internationellt. Till din hjälp i ditt dagliga arbete har du ett antal supervisors och teamleaders. Du ingår i ledningsgruppen för Customer Service & Customer Experience Management och rapporterar till Director Customer Experience.

Vi vill jobba med dig som motiveras av att leda en stor avdelning i en fartfylld miljö där kunden är i centrum. Du har lätt för att sätta dig in i komplexa flöden och navigerar smidigt mellan operativa och strategiska frågeställningar. Du triggas av att sätta tydliga mål och har förmågan att inspirera och ge energi till din omgivning. Svenska och engelska i såväl tal som skrift är inga problem för dig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

DHL är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du vara med på vår framtidsresa? Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Quennerstedt på 070-3021441 eller Maria Svensson på 076-6771288. Du söker tjänsten via www.nyposition.se, registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer men önskar din ansökan senast 2 januari.

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla. Läs mer om oss på www.dhl.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ny Position
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 21 maj 2023

Liknande jobb


Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024

Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024