OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kundservice och ledarskap? Vill du bli en del av ett framgångsrikt och expanderande e-handelsbolag med internationell räckvidd? Då har vi en unik karriärmöjlighet du inte får missa!
På uppdrag av vår kund Polhus, söker vi nu en Head of Customer Service med ansvar för Polhus kundserviceavdelning. I ditt ansvar ingår fullt personalansvar för dina kundserviceteam vilka arbetar med marknaderna: Skandinavien, Tyskland, UK, Nederländerna, Belgien, Schweiz och Frankrike.
Polhus går starkt framåt och har stora expansionsplaner med målsättningen om att bli en ledande aktör i Europa inom sitt verksamhetsområde.
Om Polhus
Polhus är idag ett av de starkaste och snabbast växande varumärkena inom e-handel av trähus i Norden. Polhus säljer egendesignade Attefallshus, friggebodar, bastu med mera till den europeiska marknaden. Företagets affärsidé bygger på att leverera kvalitativt högvärdiga husbyggsatser till förmånliga priser. Under 2021 omsatte Polhus cirka 200 MSEK. Företagets huvudkontor finns beläget i lokala Malmö med lager i Estland där även företagets produktion sker. Läs gärna mer om oss på polhus.se (https://www.polhus.se/)
Om tjänsten
I rollen som Head of Customer Service kommer ditt primära ansvar vara att leda och utveckla Polhus kundservicefunktion och dess medarbetare. Totalt omfattas ditt personalansvar av cirka 15 medarbetare men antalet kan variera beroende av säsong. Ansvaret kan även komma att utökas på sikt då Polhus har ambitioner om att växa ytterligare. Förutom arbetsuppgifter kopplade till din ledarroll kommer du även att i viss utsträckning vara operativt delaktig i kundservicearbetet med kontakter med Polhus kunder. Kundserviceavdelningen är en viktig och central del i verksamheten varifrån kunderna betjänas med hjälp av telefon, mail och chatt. Mer specifikt innebär dina dagliga arbetsuppgifter:
Ledaransvar;
- Ledning, coachning och utveckling av dina medarbetare som du utifrån uppsatta målsättningar och kpi:er regelbundet följer upp och identifierar förbättringsåtgärder
- Aktivt verka för en hög servicegrad och en kundservicekvalité av yppersta klass
- Schemaläggning, delegering och planering för kundserviceavdelningen för en smidig och effektiv drift.
- I din ledarroll kommer du även ha en del medlyssning och hjälpa till där det behövs i exempelvis tuffare samtal eller liknande problemlösning
- Utveckling- och förbättringar av kundservicefunktionen
Som medarbetare hos Polhus kommer du att bli utbildad och väl insatt i deras produktutbud för att på bästa sätt kunna leverera professionell support och service mot företagets kunder och för att få bästa möjliga förutsättningar att lyckas i din roll. Arbetstiderna är normala kontorstider och din placering är centralt i Malmö på Djäknegatan.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen som Head of Customer Service behöver du tidigare ha arbetat med kundservice i en ledande befattning med ansvar för personal och ha flytande språkkunskaper i både svenska och engelska. Har du ytterligare språkkunskaper i något av de skandinaviska språken är det meriterande. Att du brinner för ledarskap och kundservice samt sätter stor vikt vid- och ära i ett bra kundbemötande ser vi som självklart. Har du dessutom tidigare erfarenhet av e-handel samt är en van användare av ärendehanteringssystem ser vi som positivt men det är inget krav.
Du trivs med ett högt tempo och en dynamisk arbetskultur där beslutsvägarna är korta och initiativ välkomnas. Självklart brinner du för serviceyrket och förstår vad det innebär att arbeta i ett expanderande företag och vill vara med på utvecklingsresan som väntar. Du är van vid att arbeta självgående men välkomnar även samarbete med dina kollegor. Som person har du förmågan att arbeta effektivt i både högt och lågt och trivs med en fartfylld vardag där du får inflytande och möjlighet till eget ansvar.
Polhus erbjuder
Hos Polhus ges du möjligheten att axla en spännande, viktig och nyinrättad roll i ett starkt expansivt bolag som har en lång erfarenhet och kunnighet inom området. Du ansluter till ett stabilt och framgångsrikt bolag som gjort stort avtryck på den internationella marknaden. Du omges av drivna och kompetenta kollegor som med värdefull kompetens och erfarenhet kommer vara ett stort stöd för dig i verksamheten och i din fortsatta utveckling. Medarbetarna är Polhus viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig laganda.
Placering & Start
Tjänsten är placerad centralt i Malmö och tillsättning är omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en rekrytering och är på heltid.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss på telefonnummer 072-6006421 alternativt via mail: info(at)ecommercerecruit.se
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.