Head of Customer Service till Stronger

Head of Customer Service till Stronger

Arbetsbeskrivning

Har du ett framgångsrikt track record inom kundservice från e-handel och brinner för utveckling och förbättringsarbete? Vill du vara med och bygga Sveriges bästa kundupplevelse och bli en del av ett internationellt och framgångsrikt e-handelsbolag? Är du dessutom en inspirerande ledare som vill vara med på Strongers fortsatta tillväxtresa? Då har Stronger den perfekta tjänsten för dig!

Om Stronger
Stronger är ett svenskt varumärke för aktiva tjejer och vi finns i över 120 länder. Vi hämtar inspiration till vår design från naturen och dess element som skapar energi och styrka, från insidan och ut. Genom en nära relation till våra kunder, har vi en ovärderlig blick och förståelse för produktens kvalitet och funktion - för att tillgodose alla tjejer på alla träningsnivåer

Om tjänsten
I rollen som Head of Customer Service antar du en nyinrättad roll i bolaget där du leder bolagets kundserviceteam och har ett stort fokus på utveckling med målsättningen att bygga en kundservice i världsklass. Förutom att du har personalansvar för ett team bestående av 8 medarbetare och en teamleader kommer ett stort fokus i rollen vara att utveckla, effektivisera och modernisera kundservicefunktionen. Vidare kommer du att driva flertalet utvecklings- och förbättringsprojekt vars slutmål är att bygga upp en effektiv och högpresterande kundservicefunktion som möter framtidens behov och krav på en modern e-handel.

Andra viktiga delar och KPI:er i tjänsten är att arbeta för en oslagbar kundnöjdhet där varumärkesfokus och teknik är högt ställda prioriteringsområden. Din roll kommer att vara varierad med många kontaktytor, såväl internt som externt där du samverkar med alltifrån lager till e-handelsteamet i arbetet med att optimera kundserviceprocessen. Rapporterar gör du till CEO. I övrigt kommer nedan ingå i ditt ansvar;

- Ledning och utveckling av dina medarbetare samt säkerställa en högkvalitativ kundservice
- Analysera kundservicens befintliga arbetsmetoder och benchmarka denna mot framgångsrika bolag som levererar en högklassig kundservice
- Fokusera på systemalternativ och automatiska flöden som löser återkommande frågor, minimerar kundserviceärenden samt sträva efter större teknikutnyttjande i teamet
- Baserat på analys skapa underlag för att implementera potentiellt nya system, kanaler och rutiner för att stärka kundupplevelsen
- Verka för globalisering genom lokalanpassning
- Logistik och frakt: Vid importer vara kontaktperson till våra speditörer samt vid kundfrakter förväntas du äga frågan och förhandla ekonomiskt fördelaktiga avtal för kunden. I detta ingår även retur-mjukvara.
- Genomföra kundundersökningar för att förstå befintlig varumärkesuppfattning
- Vara produktägare av Zendesk, Return Software, Sprout Social och eventuellt ytterligare applikationer


Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har en framgångsrik bakgrund från e-handeln i kombination med lång erfarenhet från kundservice i ledande befattning. Du är en kreativ doer som drivs av att få tänka utanför boxen och utmana normer. Du trivs som bäst när du får sätta kunden i fokus och samtidigt arbetar för att öka varumärkesupplevelsen. I övrigt tror vi att du besitter följande;

- Trygg i dig själv som ledare med tidigare erfarenhet av att leda team inom kundservice
- Utvecklingsorienterad med lång erfarenhet av att leda och utveckla arbete inom kundtjänst
- Erfarenhet av projektledning och e-handel
- Enkelt kan skifta mellan planering och utförande
- Gillar att sätta struktur och planering som är optimerat för anpassning
- God systemförståelse och förstår vikten av teknikutnyttjande



Stronger erbjuder
Du ges möjligheten att med korta beslutsvägar vara med och påverka såväl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta utveckling framåt. Du ansluter till ett satsande bolag med duktiga, engagerade och drivna medarbetare där företagskulturen andas teamwork. Medarbetarna är Strongers viktigaste resurs och tillsammans värnar man om hög trivsel och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.

Placering & start
Tjänsten är placerad på kontoret i Stockholm och tillträde är enligt överenskommelse.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss på: info@ecommercerecruit.se

Ansökan
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.

stronger #ehandel #customerservice #sportswear #ecommercerecruit #ecommerce

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024