OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Rahmqvistgruppen
Rahmqvistgruppen är ett svenskt familjeföretag sedan 1953 som är experter på allt som har med arbetsplatser att göra och skapar en bättre arbetsdag för fler. De utvecklar miljö- och kvalitetsmässigt hållbara och unika lösningar som marknadsförs via personlig försäljning på arbetsplatsen under egna specialiserade varumärken. Rahmqvistgruppen är idag specialister inom flera olika områden, (bl.a första hjälpen, ergonomi, visuell kommunikation och arbetsmiljö) med syfte att hjälpa medarbetare att skapa roligare, mer effektiva och hållbara dagar.
Idag finns de i 11 länder runt om i Europa och har totalt 400 anställda. Kulturen hos Rahmqvistgruppen präglas av en familjär känsla med högt i tak och de är på jakt efter en Head of Customer Success som vill bidra till deras fortsatta moderniseringsresa där kundnöjdhet och kundresan är prioritet!
Din roll som Head of Customer Success
Som Head of Customer Success kommer du vara en nyckelperson för att säkerställa att Rahmqvistgruppen har rätt verktyg och förutsättningar att leverera service och kundnöjdhet av högsta klass. Du kommer att leda ett nordiskt team som ansvarar för, kundservice, backoffice samt eventplanering och du rapporterar direkt till CFO. Du har ett ägandeskap för hela Customer Success-funktionen och ansvarar för uppföljning av KPI:er, aktivt coachande och utveckling av medarbetarna i ditt team framåt.
En viktig del av rollen kommer även vara att ständigt identifiera nya sätt för din organisation att bli ännu mer effektiv. Detta genom att exempelvis automatisera nuvarande manuella processer samt skapa mer skalbara arbetsströmmar. Förbättringsarbetet kommer vid flera tillfällen innebära krossfunktionellt arbeta mellan flera interna avdelningar där du förväntas agera Projektledare.
Din roll innebär bland annat att:
Leda och utveckla Customer Success-funktionen framåt
Sätta upp tydliga mål och KPI:er för teamet
Implementera och/eller förbättra arbetssätt och rutiner
Digitalisera och effektivisera processer löpande
Aktivt arbeta för att centralisera den nordiska funktion
Dina kvalifikationer
5+ års erfarenhet av att framgångsrikt lett och utvecklat ett team
Erfarenhet av att driva förbättringsarbete, gärna relaterat till kundresan
Mycket god systemvana
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Erfarenhet av projektledning ses som starkt meriterande
Erfarenhet av att ha arbetet med digitala verktyg för effektivisering av verksamheter (Exempelvis Zendesk) ses som meriterande
Erfarenhet av ISO inom kvalitet och miljö ses som starkt meriterande
För att lyckas i rollen som Head of Customer Success är du en ansvarstagande och kommunikativ person som förstår att förändring sker i samarbete med dina medarbetare. Du har en stark analytisk förmåga och kan snabbt få överblick och prioritera det viktigaste sakerna först. Vi ser gärna att du trivs med att verka i en snabbrörlig organisation och att du kan arbeta operativt när det behövs för att tillsammans med Rahmqvistgruppen utveckla organisationen vidare.
Övrigt
Start: Enligt ök.
Omfattning: 100%
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ök.
Låter rollen som Head of Customer Success till Rahmqvistgruppen intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!