Head of Customer Success till SaaS-bolag

Arbetsbeskrivning

Är du en ödmjuk, kreativ och inspirerande ledare med erfarenhet från SaaS och Customer Success? Är du sugen på att ta nästa steg i karriären och lockas av möjligheten att få göra en häftig resa på ett lönsamt, snabbväxande SaaS-bolag? Då kan rollen som Head of Customer Success hos vår kund vara rätt för dig!

Vår kund har utvecklat en AI-produkt som hjälper företag att effektivisera sitt arbete och gör det möjligt att ersätta den manuella prospekteringen med automatiserad prospektering online.

De sitter i moderna lokaler centralt i Stockholm och erbjuder en attraktiv och stimulerande arbetsplats med god gemenskap, mycket skratt och högt i tak. Uppdraget är en del i vår rekryteringsverksamhet och du kommer bli anställd direkt av vår kund.

OM ROLLEN
I rollen som Head of Customer Success har du en nyckelposition på företaget och är en viktig del i arbetat att ta bolaget till nästa nivå och förändra samt modernisera hur företag arbetar med sin försäljning.

Du kommer att vara "spindeln i nätet" mellan sälj, marknad och produkt och din primära uppgift blir att skala upp Customer Success Teamet vilket innefattar ett operativt såväl som ett strategiskt ansvar.

Head of Customer Success äger allting relaterat till upsell, renewal och churn samt har en portfölj med egna kunder. Du rapporterar direkt till VD och ingår i ledningsgruppen.

OM DIG
Vi söker en sann ledare med erfarenhet inom Saas och ett brinnande intresse kring kundnöjdhet och försäljning. Du har erfarenhet av att jobba med en SaaS-produkt och har god inblick i hur man driver och skalar upp ett Customer Success team på ett snabbväxande företag. Du vill arbeta entreprenöriellt och driva Customer Success avdelningen som ditt eget bolag.

Som person är du driven, strukturerad och entusiasmerande. Du är en positiv teamplayer som alltid ser möjligheter framför problem och ditt driv och engagemang smittar av sig på människor i din omgivning.

Rollen kräver att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift och ett tredje språk är meriterande.

ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se

OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SwitchGame
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2022
  • Ansök senast: 24 maj 2023

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024