Head of Customer Success till växande SaaS-bolag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning efter en Head of Customer Success. Vår kund är ett SaaS-bolag i expansiv fas som tillhandahåller en plattform för att automatisera delar av försäljningsprocessen på B2B-bolag. Företaget är i en tidig fas i företagets resa där du har möjligheter att påverka och bidra med din erfarenhet samt kompetens inom "Customer Success".

Om rollen
Vi söker dig som gillar att ta en ledande roll och har erfarenhet av kundservice och att arbeta med löpande kunddialoger. Du vill bli expert på det viktigaste vår kund har - nämligen deras köpande kunder! Du är genuint intresserad av att bygga långsiktiga kundrelationer och har god inlevelseförmåga. Med fokus på kundens behov och utmaningar hittar du passande service och lösningar. I denna roll är du ansvarig teamledare för vår kunds Customer Success-avdelning, vilket innebär att du även kommer att arbeta med personalärenden, coachning och uppföljning för att utveckla avdelningen i rätt riktning. Vidare kommer du att arbeta tätt tillsammans med vår kunds övriga grenar; sälj, marknad, support och produktutveckling. Vår kund har viss struktur på plats men en viktig del i din roll är att successivt utforma effektiva system för att optimera våra kundresa. I din roll kommer du bland annat att:

- Personalansvar och ansvarig för företagets Customer Success-avdelning.
- Ansvara för att vi har effektiva system som fångar upp kunder som inte kommit igång.
- Hitta passande metod för varje kund att komma igång - uppstart, utbildning, demonstration, informationsmaterial etc.
- Identifiera uppförsäljningsmöjligheter på befintliga kunder.
- Hantera löpande support och instruera kunder.
- Samla feedback från kunder och föra vidare till produktutveckling.
- Genomföra kundundersökningar och intervjuer.


Vem vi söker
- Har jobbat i en liknande roll som CS något år i en startup, teknikföretag eller SAAS-företag.
- Erfarenhet av personalansvar och att leda andra människor.
- Älskar att prata med kunder och drivs av att lösa problem.
- Ansvarstagande, orädd och gillar att ta egna initiativ.
- Är flytande i engelska och svenska, i både tal och skrift.
- Är en positiv och glad människa som alltid kan se möjligheterna i varje situation.
- Är en ödmjuk och trevlig lagspelare


Om företaget (Vår uppdragsgivare)
Vår kund är ett SaaS-bolag i expansiv fas som tillhandahåller en plattform för att automatisera delar av försäljningsprocessen på B2B-bolag. Med ett stort fokus på kundnöjdhet och kvalitet samt en familjär och peppande kultur söker vi nu en utvecklare för att vidareutveckla och förvalta tjänsten. Vår kunds mission är att koppla ihop människor för att skapa långsiktiga och lönsamma relationer. Mötesbokning och kontakt med nya potentiella kunder är ofta den mest utmanande delen i en säljares vardag. Med vår kunds tjänst som de tillhandahåller sina företagskunder blir säljarbetet både lönsamt, effektivt och roligt och det är rollen som utvecklare som ser till att allt detta är möjligt.

Skicka in in ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid och anställning är tillsvidare hos vår kund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GOAT Accelerate
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2021
  • Ansök senast: 9 oktober 2021

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024