OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som Head of Development ansvarar du över och leder C.A.G Ateles olika utvecklingsteam samt säkerställer att vi håller en hög kvalitet och prestanda i våra leveranser. Du säkerställer att vi har rätt kompetens och att vi arbetar i rätt utvecklingsmodell som ligger i linje med det vi ska leverera. Vidare ansvarar Head of Development för att vi arbetar smart och effektivt samt skapar största möjliga kundnöjdhet.
Head of Development bryter ner C.A.G Ateles långsiktiga mål och visioner till respektive team för att prioritera rätt och göra resan givande och engagerande för alla. Att involvera och motivera teamen att arbeta mot gemensamma mål och nyckeltal och därigenom öka ansvarskänslan hos varje enskild teammedlem är mycket viktigt.
Head of Development arbetar nära de olika utvecklingsteamen och observerar vad teamen gör varje dag och hittar synergier mellan de olika teamen. Du säkerställer att alla arbetar enligt bästa arbetssätt, bästa process och att vi använder bästa kod samt att vi löser redan uppkomna problem på ett gemensamt sätt. Det gäller att kontinuerligt utveckla teamen genom att vi hela tiden trimmar och effektiviserar vårt sätt att arbeta.
Ansvarsområden
I rollen har du ett personalansvar över bolagets idag cirka 25 utvecklare. Du kommer att vara ansvarig för rekrytering av nya medarbetare, lönesättning, on-bordning och introduktion tillsammans med People & Performance. I rollen ingår att säkerställa att C.A.G Ateles är en bra arbetsplats där medarbetare trivs och utvecklas. En viktig del är därför att fånga upp medarbetarna genom att finnas tillgänglig och se till att alla mår bra. Att ha regelbundna one-to-ones, arbeta med utvecklingsplaner samt bygga och utveckla C.A.G Ateles kultur.
Head of Development har stor delaktighet i framtids- och omvärldsbevakning gällande trender inom e-handel och kringliggande områden och kommer att vara en viktig del i att säkerställa att vi utvecklar organisationen och medarbetarna i takt med tiden. Det innebär också att du ansvarar för nuvarande underleverantörer och tar stort ansvar inför nya samarbetssituationer.
Du kommer även att få vara med att driva utvecklingen, bidra och ta ansvar i en otroligt spännande och rolig bransch. Dessutom kommer du att ingå i den operativa ledningsgruppen.
Kvalifikationer
Som sökande ser vi att du tidigare har arbetat med utveckling och är väl insatt i branschen. Det är en fördel om du har arbetat i en konsultorganisation och därmed förstår den typen av affärer. Det är även mycket meriterande om du haft en framträdande roll tidigare där du hanterat liknande uppgifter som innefattas i rollen. Har du arbetat med e-handel är det en klar fördel!
Då tjänsten innefattar personalansvar har du mest troligt haft en ledande befattning tidigare. Du brinner för andra människor där ett av dina främsta mål är att utveckla människor, team och C.A.G Ateles! Vi lägger stor vikt vid dina ledaregenskaper och ser dina ledaregenskaper som en förutsättning för att lyckas bra i ditt arbete.
Vem vi tror att du är
För att passa i rollen har du en stark ansvarskänsla och ett starkt driv. I arbetet är du handlingskraftig där du visar att det finns substans i det du beslutar och säger. Du är även analytisk och pragmatisk vilket innebär att du beroende situation kan anpassa resan för att nå de slutgiltiga målen.
Som person är du trygg och harmonisk. Du gillar att arbeta med människor för att leda, coacha och utveckla alla medarbetare som tillsammans utgör C.A.G Ateles.
Vad vi erbjuder
Som anställd på C.A.G Ateles får du arbeta på ett bolag som har en spännande resa framför sig och i och med det kommer du kunna vara med att påverka både bolagets och din egen utveckling. Du kommer vara en av nyckelpersonerna kring bolaget tekniska utveckling.
Vår vision är att skapa den bästa arbetsplatsen i Norden och vi hoppas du vill hjälpa oss att nå dit!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar C.A.G Ateles med Randstad Technologies som är ett nischat rekryterings- och konsultbolag inom IT. För mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Dejler på sebastian.dejler@randstad.se eller 0725-29 06 05.
Om företaget
Det finns ett ordspråk som lyder: “- If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together.”
Vi på C.A.G Ateles tror på att jobba tillsammans för samma mål och vi är djärva när vi säger att vi vill gå så långt att vi skapar Nordens bästa arbetsplats. Det är en ständig strävan men det är vad vi tror på och det är vår uttalade vision.
#weareateles
Vi på C.A.G Ateles är tech, tillväxt och innovation – allt stöpt i en form där vi älskar e-handel! Vi är drygt 50 medarbetare som trivs ihop, jobbar för att utveckla oss själva och de bolag vi arbetar med. Självklart ses vi också för AWs och andra sociala aktiviteter. På C.A.G Ateles utvecklas och förändras vi hela tiden, hos oss får alla vara med och bygga vår arbetsplats.
Vi är även en del av C.A.G -koncernen med 370 medarbetare. Det gör att vi kan erbjuda det lilla bolagets beslutsvägar och familjära känsla, med den stora kunskapsintensiva organisationen i ryggen. Våra medarbetare har starkt inflytande både i den individuella och organisatoriska utvecklingen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044