OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen som Head of Digital Growth är du strategiskt ansvarig för att driva topformulas digitala tillväxt. Om du är en erfaren ledare med djup förståelse för trafikanskaffning och optimering kan du bli vår nästa kollega! Tillsammans med ett team av direktrapporterande specialister kommer du att se till att ta topformulas kundförvärv och konverteringsfrekvens till en ny nivå. Du kommer att äga marknadsföringsbudgetarna, hantera CRO-processen och se till att dina teammedlemmar har det de behöver för att utmärka sig inom sitt expertområde. Organisatorisk rapporterar du till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.
Ansvar
Du kommer ansvara för att lansera topformulas site i Norden. Du kommer även vara strategisk ansvarig för att följa med Amazone ut i värden med topformulas produkter. Du rekryterar in ditt eget team bestående av 4–6 personer i olika roller som framgångsrikt utvecklar topformulas e-handel tillsammans med dig genom ditt ledarskap.
Övriga ansvarsområden är som följer:
Leda den övergripande digitala marknadsföringsstrategin – inklusive betald sökning, visning, affiliate, SEO och betalda sociala initiativ. Du kommer leda CRO-processen.
Vara den främsta kontaktpunkten för vår digitala marknadsföringsbyrå och driva utvecklingen av de digitala marknadsföringskanalerna tillsammans med dem
Arbeta med marknadsföringsteamet för att optimera konverteringstratten för specifika trafikkällor, kampanjer, användarsegment etc.
Balansera kundbehållning och förvärv för att maximera livstidsvärdet för befintliga konsumenter samtidigt som kundbasen ökar.
Utveckla effektiva strategier och kanalmixar för att upprätthålla dessa mål.
Övervaka, analysera och agera kontinuerligt utifrån data för att driva konverteringsförbättringar i alla aspekter av försäljningstratten – från kanaloptimering till marknadsföringsmeddelanden och konvertering
Upprätthålla vecko-/månadsrapporter om digital marknadsföringsportfölj, allokera budgetar till olika kanaler och utvärdera prestanda med KPI:s
Kunskaper och erfarenhet
Du har relevant akademisk examen. Du har 5+ års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring inom e-handelsbyrå eller kundsida. Du kan dokumentera särdeles bra resultat av dina insatser.
3+ års erfarenhet av att hantera betalkanalstrategi och budget
Erfaren ledare med bevisad meritlista av att leda team av specialister
Djup förståelse och passionerad för digital marknadsföring och trender med demonstrerad kunskap inom olika av kanaler
Har hanterat en CRO-process tidigare med en bevisad meritlista av framgångsrika tester
Visade kunskaper i Google Analytics
Kommersiellt tankesätt, affärsförståelse och förståelse för digitala kunders beteende
Datadriven och ett analytiskt tänk