Head of Finance & Business Administration

Head of Finance & Business Administration

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ny medarbetare på vårt kontor i Stockholm, Hammarby Sjöstad, heltid (40 tim./ vecka) med rollen Head of Finance & Business Administration
Som chef för Ekonomi & Administration skapar och upprätthåller du rutiner och bära ansvar för drift i avdelningen. Hands on – vara en i gruppen, utföra och hantera/bearbeta egna arbetsuppgifter samt vägleda kollegor är en stor del i tjänsten. Du är ansvarig för månadsavstämningar samt bokslut och rapporteringar till huvudkontoret.
Du har i dagsläget 2 personer i ditt team som jobbar med en mix ut av ekonomi och controlling samt allt som ingår i administration med orderhantering, inköp, planering, lager, affärssytem och annat.


Dina uppgifter:
Ansvar för drift av ekonomi- och administrationsavdelning
löpande redovisning, bokföring
månads-och årsbokslut samt avstämningar och deklarationer
kreditkontroll och likviditetsplanering
rapportering till HQ och ledningen
en del i budget och prognosarbete
utvecklings- och effektiviseringsprojekt i affärssystemet
bearbetning samt synkning av inköpsorder, forecast, lagerstatus
kontaktperson för kollegor, kunder, myndigheter och företag


Dina färdigheter:
minst 5 års erfarenhet inom ekonomi, controlling, administration helst från tillverkande distributionsbolag
siffersinne och marknadsorienterad
strukturerad och engagerad med hög, professionell arbetsmoral
mycket noggrann och bra på att uttrycka dig i tal och skrift
en ansvarsfull teamspelare och ledare


Din akademiska profil:
universitetsexamen i ekonomi och minst 5 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration
mycket goda kunskaper inom kalkylprogram såsom Excel samt övriga Microsoft program
kunskap inom Microsoft Dynamics Navision eller Business Central är en stor fördel
mycket kompentent i IT program som Excel, PPT och Word


Detta är vad som väntar dig:
modern, generös och spännande arbetsmiljö
en stabil och stark organisation samt varumärke med tillväxt potential
40-timmarsvecka, flexibla arbetstidsmodeller och möjlighet att arbeta delvis hemifrån
högkvalitativ kontors- och arbetsplatsutrustning
gratis kaffespecialiteter på arbetstid
centralt läge, mycket bra anslutning till kollektivtrafik
en värld full av passion, smak och upplevelse tillsammans med fokus på försäljning


JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang. Varumärkets helautomatiska kaffemaskiner utmärker sig genom ultimat kaffekvalitet, utmärkt design och enklast möjliga handhavande. JURA Sweden AB är ett dotterbolag till det schweiziska moderbolaget JURA Elektroapparate AG och är ansvarigt för all distribution, försäljning och service i Sverige och Norge.
Företaget präglas av en tydligt formulerad strategi, stolthet och ett fokuserat engagemang hos sina anställda där alla bidrar aktivt till ett positivt resultat. För mer information, besök jura.com


Är du vår nästa medarbetare?
Vi jobbar med produkter som är utformade för att ge njutning på högsta nivå. Om det låter som ett jobb för dig vänligen skicka in din ansökan med information om dig (Ansökan, CV) samt tidigast möjliga startdatum eller din uppsägningstid.


Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniela W Gustavsson, HR ansvarig, på 08 46 26 400 eller via epost jobb-se@jura.com. Intervjuer och urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR chef Daniela W Gustavsson
084626400
HR ansvarig Daniela W Gustavsson
084626400

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JURA SWEDEN AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2023
  • Ansök senast: 1 mars 2023

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
STOCKHOLM

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
STOCKHOLM, 12030

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024