OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedin Mobility Group och Hongqiingick nyligen partnerskap i Nederländerna. Nu utökar vi samarbetet då Hedin Mobility Group har utsetts till importör och återförsäljare för det prestigefyllda bilmärket i Sverige.
Hedin Premium Car AB, ett dotterbolag till Hedin Mobility Group blir importör och distributör för den svenska marknaden. Hongqis elfordon kommer att säljas genom Hedin Mobility Groups återförsäljargrupp Hedin Bil. Försäljning och leveranser planeras starta under det fjärde kvartalet 2022.
Detta spännande partnerskap och samarbete med Hongqi stärker vår import- och distributionsverksamhet samt vårt erbjudande inom det växande segmentet för eldrivna premiumbilar. Med ett starkt varumärkesfokus kommer vi att sträva efter att leverera en kundupplevelse av högsta klass.
Är du vår nya Head of Financesom är redo att hoppa på vår spännande tillväxtresa?
Dina arbetsuppgifter
Du kommer starta upp och lägga grunden för ekonomi- och redovisningsfunktionen i vårt helt nystartade bolag, Hedin Premium Car AB, där vi har sikte på att lansera Hongqi som ett helt nytt varumärke inom Hedin Bil. Du kommer att arbeta i ett mindre bolag med stark tillväxt och skapa en affärsnära ekonomifunktion.
I rollen kommer du starta upp en ekonomiavdelning med alla delar av vad det innebär i det dagliga arbetet – allt från kund- och leverantörsresekontra, betalningar, löpande redovisning till månad, kvartals och årsbokslut. Du kommer ansvara för löpande redovisningar, kundsresekontra ink fakturering och påminnelser. Vidare kommer du ansvara för skatt, moms och inkomstdeklarationer, hantering av momsredovisning och momsfrågor samt budgetering, prognostisering och likviditetskontroll och rapportering. Du kommer ge stöttning i verksamheten i analyser om omsättning, kostnader och ha ansvar över affärssystem.
Placering är på Hedin Premium Cars huvudkontor i Mölndal. I rollen rapporterar du till VD.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Head of Finance är du självständig och lösningsorienterad samt har styrkan och motivationen att gå utanför boxen. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga i ett mindre team, där vi stöttar varandra och har förmågan att förstå helhet och samband. Du motiveras, utvecklas och sporras av utmaningar och problemlösningar. Du kan självständigt planera och strukturera ditt arbeta och trivs i en föränderlig verksamhet.
Vi behöver dig som:
har god problemlösningsförmåga
inte är rädd för utmaningar
kan bidra till struktur i en föränderlig miljö
vill vara med från början och påverka och sätta ramverk och processer
är duktig på att sätta rutiner och arbetssätt
Då rollen är av internationell karaktär talar du och skriver engelska obehindrat.
Vad erbjuder vi dig?
Rollen innebär en fantastisk möjlighet för dig som vill vara en del av ett framgångsrikt bolag med kraftig expansion och med mycket eget ansvar. I rollen ingår du i ledningsgruppen, får ta del av fina förmåner och ett generöst friskvårdsutbud. Tjänsten är på heltid med en provanställning på 6 månader.
Hantering av ansökningar
Låter detta spännande och som nästa steg för dig? Då ska du ansöka redan idag!
Vi behandlar ansökningar löpande och vår ambition är att tillsätta rollen så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23