OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Man skulle kunna kalla det en Head of HR Operations Sweden.
Men egentligen letar vi efter en flygtrafikledare som kan ge de bästa medarbetarupplevelserna när det kommer till de viktigaste HR-händelserna under våra medarbetares karriärer på If.
Det är vår kultur och vårt sätt att arbeta på som gör oss unika och framgångsrika. Genom att leva efter våra värderingar hjälps vi åt att bli det mest omtänksamma försäkringsbolaget. Vi lägger våra hjärtan i allt vi gör med visionen att bli den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi gör det där lilla extra, vi är hjälpsamma, nyfikna, modiga och vi värdesätter en bra laganda och har roligt längst vägen. I den här rollen handlar det om medarbetarupplevelsen och att leverera utmärkt kvalitet inom operativt HR. Vi hoppas du vill vara en av oss!
Du kommer arbeta tillsammans med ett mycket kompetent team som bidrar till att säkra och utveckla effektiva och smidiga löne- och operativa HR-processer. I detta ingår också att anpassa och utveckla nya verktyg och system för att stödja HR-arbetet på bästa sätt. Vi sitter i fina lokaler på Ifs huvudkontor i Bergshamra, Solna.
Ditt team består av 10 personer som jobbar som lönespecialister, HR-supportspecialister och HR-systemspecialister som hanterar ca 2800 löner i SD Worx. Du kommer att ansvara för att leda den dagliga verksamheten i teamet. Teamet ansvarar för den svenska löneprocessen från A till Ö. De genomför även bakgrundskontroller, administrerar HR-processer i Workday (Ifs HR-system) och ger stöd till Ifs ledare och medarbetare i frågor som rör lön, tidrapportering och resekostnader.
Vem är du?
För att lyckas i denna roll tror vi att du har en stark passion för att leda andra.
Vi förväntar oss att du är en erfaren och ledare. Du leder genom öppenhet, främjar psykologisk säkerhet och sätter en tydlig riktning. Du är duktig på att engagera ditt team, har ett coachande förhållningssätt och ser till att teamet har rätt kompetens och motivation som gör dem rustade för framtiden. Du är duktig på att kommunicera och samarbeta med olika steakholders inom HR och andra enheter inom If samt dina kollegor i de nordiska länderna. Tillsammans med ditt team strävar du efter att ge bästa möjliga service åt chefer och din organisation och leverera affärsnytta.
Du kommer att ingå i den nordiska ledningsgruppen för HR System&Operations och jobba tätt med dina kollegor i Norden. Det kan förekomma vissa resor i Norden.
Vi söker dig som tycker det är roligt att bygga nätverk och som är duktig på att främja samarbete över enhetsgränserna. Du har högskoleutbildning inom HR, företagsekonomi eller motsvarande. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Du är analytisk och har en god förmåga att förstå och arbeta i olika system. Har du erfarenhet av Workday eller annat HR- system är det meriterande.
I den här rollen behöver du också vara praktisk, utvecklingsorienterad, pragmatisk och lösningsorienterad för att kunna hantera de dagliga frågorna och utmaningarna. När du driver utvecklingsagendan är det viktigt att du kan se helheten innan du går in på detaljerna. Vi tror att du har jobbat med att förbättra och utvecklat löneprocesser tidigare i din karriär. Att följa och upprätthålla policys och driva ett ständigt förändringsarbete är något du har i ditt DNA.
Ytterligare information
Ansökningar kommer att granskas löpande, så skicka ditt CV och motivationsbrev senast den 30 oktober 2022. I denna rekrytering jobbar vi tillsammans med barbara.lidholt@wepartner.se.
Utöver referenstagning kan även kontroll av kandidater komma att göras via internet och sociala medier. Slutkandidaterna kommer att genomgå en bakgrundskontroll innan ett jobberbjudande kan presenteras.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Fackliga kontakter:
SACO: Oskar Nordström, + 46 73 38 64 214 / oskar.nordstrom@if.se
FORENA: Maria Flodqvist, +46 010 603 71 91/ maria.flodqvist@if.se