OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Hos oss är alla olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för att driva omställningen till förnybar och återvunnen energi i samhället. Det gör vi genom innovation, engagemang och ansvarskänsla. Och framför allt – vi gör det tillsammans!
Om teamet
HR Support ansvarar för lön, HR-administration, HR IT-system samt vårt HR call center, HR Direkt, med uppdrag att ge bästa möjliga stöd till medarbetare och chefer på E.ON i Sverige samt till våra HR Business Partners. Teamet består av 15 medarbetare, varav en team lead, som är specialister inom sina områden och som tillsammans bildar ett mycket kompetent team. En stor och rolig utmaning framåt är digitaliseringen av HR och effektiva IT-system med användarupplevelsen i fokus.
Om tjänsten
Som Manager HR Support leder du det dagliga arbetet samt driver digitalisering och utveckling av processer och IT-system för att bidra till bästa möjliga upplevelse av vår HR-service och systemmiljö. Arbetet i teamet sker ofta under tidspress och med stort eget ansvar - lönen till våra medarbetare måste bli rätt. För att det ska fungera optimalt är en av dina viktigaste uppgifter att tillsammans med teamet prioritera och skapa struktur.
I teamet bedrivs också ett aktivt utvecklings- och förbättringsarbete för att ge ett ännu bättre stöd till chefer, medarbetare och HR Business Partners, men också för att optimera den egna arbetssituationen. Det finns ett nära samarbete med olika avdelningar inom E.ON och en viktig uppgift är att fortsätta främja nätverksbyggande och samarbete. HR IT styrs funktionellt från Tyskland och för att kunna göra rätt prioriteringar för teamet krävs ett gott och nära samarbete med globala kollegor. Inom ramen för den globala HR IT-infrastrukturen finns utrymme för lokala lösningar optimerade för den svenska verksamheten.
Tjänsten är placerad i Malmö.
Vi söker
För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att du har en utbildning inom IT eller HR samt tidigare erfarenhet av att arbeta med digitalisering och/eller processutveckling inom HR- eller IT-området. Du är en erfaren ledare med ett coachande ledarskap som ser vikten av att skapa värme och bygga förtroende i teamet. Vi hoppas att du har erfarenhet av Service Design Thinking, en nyfikenhet kring UX och gärna kunskap inom SAP eller andra komplexa IT-miljöer. Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska.
Som person tror vi att du är trygg och kommunikativ med övertygelsen om att vi blir bättre tillsammans. Eftersom HR Support-teamet är under ständig utveckling gillar du att leda och utveckla människor i din omgivning och har förmågan att ifrågasätta och tänka nytt samtidigt som du skapar stabilitet i vardagen. Vi tror att du är nyfiken på digitala lösningar och bra på att nätverka och främja samarbete över gränser.
Din blivande ledare, Katarina Sigéus Ek, ser fram emot ett prestigelöst och utvecklingsorienterat samarbete i ett härligt team!
Välkommen in med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 28 februari.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta:
Katarina Sigéus Ek, +46 702 505528
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778
Kontaktpersoner på detta företaget
Tommy Vati
+46 730344270