OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Äntligen har det blivit dags igen!
Vi är SÅ glada över att återigen kunna utöka teamet med ännu en nyckelspelare som vill sätta sin prägel på den spännande resa med tillväxt och utveckling som väntar. Den här gången bygger vi ut teamet med en Head of Interim Finance med ansvar för att fortsätta uppbyggnaden och utvecklingen av vår interima konsultaffär för ekonomer.
Vi har haft en brant tillväxtkurva sedan vår start för snart 7 år sedan och befinner oss nu på en spännande resa där nya affärsområden, roller och processer växer fram – allt i linje med kundernas efterfrågan och marknadens utveckling. Som ett led i detta utökar vi nu teamet med en Head of Interim Finance med placering mitt i hjärtat av vår affär.
Vi söker och välkomnar en målmedveten och resultatorienterad relationsbyggare – med såväl passion för som erfarenhet av relationsbyggande försäljning och konsulttillsättning inom ekonomi. Ett fortsatt spännande utvecklingsarbete ligger framför oss varför vi gärna ser att du är tech-savvy med intresse för AI och öga för utveckling i framkant.
Som Head of Interim Finance rapporterar du till VD och utgör en central och viktig del av ett tight och sammansvetsat team. På ett målinriktat och systematiskt sätt, i ett nära samarbete med VD och övriga teamet, arbetar du både med att etablera nya kundrelationer såväl som att stärka befintliga, följt av träffsäker och kvalitativ matchning med rätt konsulter. Alltid med bästa möjliga upplevelse till både kund och konsult genom hela processen.
Rollen, som till viss del också kommer att formas utifrån dig, din bakgrund och dina framtidsdrömmar, kommer i huvudsak bestå av följande områden:
Prospektering och proaktiv bearbetning av marknaden för att identifiera och kontakta nya kunder
Merförsäljning genom uppföljning med befintliga kunder
Mötesbokning samt genomförande av säljmöten och uppföljning
Systematisk och löpande administration av aktiviteter
Matchning och tillsättning av konsulter till pågående uppdrag samt löpande kunduppföljning
Kontinuerlig utveckling av ett relevant kandidatnätverk genom search, intervjuer och referenstagning
Process- och systemutveckling för att säkerställa effektiva flöden och träffsäkra leveranser
Som du ser är rollen relativt renodlad till sälj, tillsättning och löpande uppföljning med kund. Konsultansvaret ligger centralt hos vår Konsultchef som löpande följer upp med samtliga konsulter under uppdragstiden.
För att verkligen komma till din rätt hos både People Experience och i rollen ser vi gärna att du har en stor dos energi och humor, motiveras av att ha en central och affärsnära roll samt trivs i en operativ, entreprenöriell och snabbrörlig miljö där din ”sense of urgency”, höga kapacitet och handlingskraft uppskattas och hjälper dig att lyckas. Vidare ser vi gärna att du har relevant universitetsutbildning samt framgångsrik bakgrund inom B2B-försäljning (med goda resultat) och konsulttillsättning med etablerade och relevanta nätverk. Då rollen innebär både lokala och internationella kontaktytor, vill vi att du uttrycker dig väl på både svenska och engelska, i tal och skrift.
Rent fysiskt har rollen en modern och hybrid form och är på heltid – med utgångspunkt från vårt finfina kontor mitt i city 3 dagar i veckan (eller mer om du önskar) med frukost, afterworks etc.
Med risk för att vara partiska här ;-) men vi tror ju på riktigt att det här kan vara världens roligaste jobb för dig som brinner för relationsbyggande försäljning och tillsättning, trivs med en tydlig riktning kombinerat med stor frihet och mycket ansvar. För att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas i rollen förser vi dig med tydliga ramverk, effektiva system, stöttande samarbeten med pepp och skratt samt ett coachande och närvarande ledarskap.
Vi kunde inte vara mer taggade att starta den här processen och välkomnar dig därför att söka redan idag! Tveka inte att höra av dig till oss vid frågor! Och du, om rollen inte passar just dig men där du känner att någon i ditt nätverk är som klippt och skuren – hojta till, ingen blir gladare än vi!
Vi hoppas att rätt person är redo att starta resan med oss i augusti/september.
Om People Experience
People Experience, eller PX som vi lystrar till, är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå som till 100 % är nischad inom de tre verksamhetsområden där våra bakgrunder, erfarenheter och nätverk tydligt möts; People, Payroll & Finance – något som gör både trygga, snabba och träffsäkra i vår leverans.
Vår vision är enkel och tydlig – vi vill bli den självklara kompetenspartnern för all tillsättning inom våra verksamhetsområden, både för temporära och permanenta tillsättningar. Vi tar oss an alla erfarenhetsnivåer, omfattningar och inriktningar inom våra nischade kompetensområden och finns alltid där för våra kunder, oavsett om det handlar om faser av tillväxt eller omställning.
Vi kommer aldrig bli den stora spelaren med ett standardiserat erbjudande. Det är en del av vår strategi – att arbeta nära våra kunder och bygga långsiktiga relationer samtidigt som vi utvecklar skräddarsydda lösningar utifrån kundens behov och framtida riktning – alltid lyhörda och med kvalitet och effektivitet i fokus.