OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Head of IT Operations and Support har du ett övergripande ansvar för den leverans och service avdelningen erbjuder och arbetar kontinuerligt med förbättring och förvaltning av befintliga processer och system. I ditt arbete ingår personalansvar för avdelningens support (IT-tekniker och IT-support 3-4 personer), samt partners och leverantörer. Tillsammans med ditt team ansvarar ni för den operativa supporten, såsom att förse nyanställda med hårdvara och behörigheter, utbilda medarbetare i IT-system, sätta upp besökssystem, bokningssystem, besvara frågor från medarbetare mm.
Du kommer även arbeta med förbättringsprocesser från förarbete och kravarbete, göra riskanalyser, planera enligt önskat kvalitetskrav samt analysera och förbättra resultat. Du och ditt team arbetar tätt med chefer och utvecklare för att säkerställa en stark leverans från Operations & Supportteamet. I din roll berör du även IT-policys, hårvarupolicys, leverantörsförhandlingar och avtalshantering.
IT-avdelningen består av två avdelningar, Operations & Support samt Utveckling där vårt utvecklingsteam är uppdelade i funktionerna Web, App, Backend samt Salesforce. Hela IT-teamet arbetar tätt tillsammans för att utveckla och supportera medarbetare och kunder.
ARBETSUPPGIFTER
- Övergripande ansvar för IT Operations & Supportfunktion
- Personalansvar för IT-support och IT-tekniker (3-4 medarbetare)
- Ansvar och nära samarbete med driftspartner, konsulter och övriga leverans- och samarbetspartners
- Driva och förvala system, ex. UBW, Unitforce, Hogia
- Operativt supportarbete till medarbetare
- Ansvara för IT driften såsom kontorens miljöer, nät, konto access i Office365
- Driva IT-projektarbete med agila metoder, såväl självständigt som request till utvecklingsteamet
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har god erfarenhet av att projektleda med agila metoder. Du känner lika stort engagemang för att driva IT-projekt i rätt riktning såväl som att etablera starka kontaktytor både internt med dina kollegor och externt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är kommunikativ, pedagogisk och strukturerad. Du trivs i en arbetsroll där du får stor frihet under ansvar och hanterar det på ett professionellt och prestigelöst sätt. Utöver detta ser vi gärna att du har:
- Besitter tidigare erfarenhet från en chefsroll för en IT-drifsorganisation där du själv arbetat mycket operativt med IT-support
- Dokumenterad erfarenhet av att ha gjort förflyttningar med IT och moderniseringsarbete
- Har god kunskap kring IT inom kontorsmiljöer
- Är tekniskt lagt och har ett stort tekniskt intresse
- Har god kunskap i Azure
- God kunskap inom Drift, Hårvara, Nät, Dns.
- Gärna kunskap kring automation med Power Automate och Logic apps i Azure
- Meriterande om du även besitter kunskap inom Sharepoint, Salesforce, SQL, C#
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Vi ser även att du gärna har erfarenhet av att ha jobbat med avtal med leverantörer
Vi letar efter en person som jobbat operativt med IT drift och operations och därefter gått vidare och har ca 2 års ledarrerfarenhet. Stor tyngd på erfarenhet av agilt arbete och digitaliseringar.
Arbetet sker till viss del remote, men man behöver kunna vara på kontoret ett par dagar i veckan. Du behöver kunna tala svenska och engelska.
INFORMATION
Plats: Stockholm
Start: Så snart som möjligt
Befattning: Heltid 100%
Lön: Enligt överenskommelse
LÅTER DET INTRESSANT?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Start: Så snart som möjligt