OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxt- och förändringsfas och rekryterar en Head of IT Operations and Support. Nu söker vi Dig med stort driv och engagemang som vill vara med på resan att utveckla Hemfrids affärer!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Head of IT Operations and Support ansvarar du för att säkerställa att Hemfrid erbjuder både medarbetare samt kunder smarta och effektiva digitala lösningar. Du har ett övergripande ansvar för den leverans och service avdelningen erbjuder och arbetar kontinueligt med förbättring och förvaltning av befintliga processer och system. I ditt arbete ingår personalansvar för avdelningens support (IT-tekniker och IT-support), samt partners och leverantörer som Hemfrid samarbetar med. Tillsammans med ditt team ansvarar ni för den operativa supporten, så som förse nyanställda med hårdvara och behörigheter, utbildar medarbetare i IT-system, sätta upp besökssystem, bokningssystem, besvarar frågor från Hemfrids medarbetare kopplat till IT-drift och mycket annat.
Du driver även den strategiska agendan inom avdelningen. Du arbetar med förbättringsprocesser från förarbete och kravarbete, gör riskanalyser, planerar enligt önskat kvalitetskrav samt analyserar och förbättrar resultat. Du och ditt team arbetar tätt med chefer och utvecklare inom Hemfrid för att säkerställa en stark leverans från Operations & Supportteamet. I din roll ansvarar du dessutom för IT-policys, hårvarupolicys, leverantörsförhandlingar och avtalshantering.
IT-avdelningen består av två avdelningar, Operations & Support samt Utveckling där vårt utvecklingsteam är uppdelade i funktionerna Web, App, Backend samt Salesforce. Hela IT-teamet arbetar tätt tillsammans för att utveckla och supportera Hemfrids medarbetare och kunder.
Du kommer bland annat arbeta med att:
- Övergripande ansvar för Hemfrids IT Operations & Supportfunktion
- Personalansvar för IT-support och IT-tekniker
- Ansvar och nära samarbete med driftspartner, konsulter och övriga leverans- och samarbetspartners
- Driva och förvalta system ex. UBW, Hogia, Office 365, Sharepoint
- Operativt supportarbete till Hemfrid 2300 medarbetare
- Ansvara för IT driften såsom kontorens miljöer, nät, konto access i Office365
- Kontinuerligt driva förändringsprojekt inom IT-drift
- Driva IT-projektarbete med agila metoder, såväl självständigt som request till Utvecklingsteamet
- Du vägleder även övriga involverade kollegor ute i organisationen i rätt riktning
- Du driver och ansvarar för såväl den operativa som strategiska agendan för avdelningen med en tydlig IT-support struktur som stöttar verksamheten
Din profil
Vi söker dig som har god erfarenhet av att projektleda med agila metoder. Du känner lika stort engagemang för att driva IT-projekt i rätt riktning såväl som att etablera starka kontaktytor både internt med dina kollegor och externt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är kommunikativ, pedagogisk och strukturerad. Du trivs i en arbetsroll där du får stor frihet under ansvar och hanterar det på ett professionellt och prestigelöst sätt. Utöver detta ser vi gärna att du har:
- Besitter tidigare erfarenhet från en chefsroll för en IT-drifsorganisation där du själv arbetat mycket operativt med IT-support
- Mycket got ITIL-kunskap
- Dokumenterad erfarenhet av att ha gjort förflyttningar med IT och moderniseringsarbete
- Har god kunskap kring IT inom kontorsmiljöer
- Är tekniskt lagt och har ett stort tekniskt intresse
- Har god kunskap i Azure
- God kunskap inom Drift, Hårvara, Nät, Dns.
- Gärna kunskap kring automation med Power Automate och Logic apps i Azure
- Meriterande om du även besitter kunskap inom Sharepoint, Salesforce, SQL, C#
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Vi ser även att du gärna har erfarenhet av att ha jobbat med avtal med leverantörer
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Självklart har vi kollektivavtal, goda förmåner och sociala aktiviteter. Vår IT-avdelning ligger i framkant i branschen och vi ser fram emot att ta fortsatta digitala kliv med Dig.
Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Ansökan
Låter detta som en intressant tjänst för dig? Varmt välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Tjänsten är på heltid 100 %. Vi sitter vanligtvis i härliga lokaler vid Mariatorget, Södermalm, men arbetar under pandemin till stor del remote.
Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta Daniel Hirvonen (daniel.hirvonen@hemfrid.se)
Har du frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta Jessica Magnusson (jessica.magnusson@hemfrid.se)
Välkommen till Hemfrid!
Om Hemfrid
Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 300 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650