OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heimstaden är ett ledande europeiskt fastighetsbolag med cirka 150 000 bostäder i 10 europeiska länder och ett fastighetsvärde på 306 miljarder kronor. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar fastigheter med ett hållbart perspektiv och varje dag skapar våra ca 2 200 medarbetare värde för ägare och Friendly Homes för kunder, utifrån våra värderingar – Dare, Care, Share.
Nu söker vi vår nästa kollega till den nya rollen som Head of Letting Residential och hoppas att du är den vi söker!
Vad kan vi erbjuda?
En spännande och utmanande position i ett av de mest expansiva fastighetsbolagen i Europa. Du kommer att ingå i den operationella ledningsgruppen i Sverige och arbeta nationellt för att stärka fokus på bostadsuthyrning. Vi växer snabbt, nya utvecklingsmöjligheter öppnar sig hela tiden och vi vill gärna att du växer med oss! Du är placerad på vårt centralt belägna och moderna huvudkontor i Malmö där du har fantastiska kollegor och rapporterar till vår Head of Operations.
Vad kommer du göra?
Som Head of Letting Residential ansvarar för du att utveckla och optimera vårt arbete avseende uthyrning av lägenheter i Sverige. Inom ditt arbetsområde är såväl analys som rapportering en naturlig del. Rollen ingår i ett internationellt sammanhang tillsammans med motsvarande roller i andra länder där Heimstaden är etablerade och du ansvarar för att säkerställa en hög effektivitet och kvalitet i enlighet med Heimstadens vision.
Några av dina ansvarsområden är att:
Harmonisera Heimstadens uthyrningsresa, genom att effektivisera arbetsprocesserna över hela Sverige där det ingår kontinuerlig uppföljning för att säkerställa att allt arbete fungerar effektivt.
Optimera effektiviteten genom att utforska och fånga utmärkta idéer samt dela erfarenheter.
Planera, påverka och engagera sig i marknadsföring av uthyrningen, för att säkerställa distribution och högkvalitativ annonsering.
Öka samarbetet inom området internt, för att säkerställa "best practice" och att alla lär sig av varandra.
Vara en nätverkare och bygga samt upprätthålla starka relationer med både interna och externa parter samt hitta de bästa försäljningskanalerna för området.
Vår drömkandidat…
Har en högre utbildning inom försäljning, företagsekonomi, marknadsledning eller annat relevant område.
Har med största sannolikhet arbetat minst 5 år inom fastighetsbranschen, som fastighetsmäklare eller annan relevant erfarenhet där du har nått dokumenterad framgång.
Har stor kunskap och erfarenhet från arbete inom fastighetsbranschen.
Har en framgångsrik meritlista från att driva projekt inom fastighetsbranschen som visar förbättrade resultat, förbättrad effektivitet, kundnöjdhet med mera.
Är en utmärkt kommunikatör och föredragshållare, talar och skriver flytande på svenska och engelska.
Har minst 3 års erfarenhet av att leda andra.
Har B-körkort, för att kunna transportera dig till våra olika fastigheter runt om i Sverige.
För att trivas hos oss behöver du vara en driven, strukturerad, analytisk och flexibel lagspelare med en utmärkt förmåga att navigera inom en komplex företagsstruktur. Du älskar att arbeta i en organisation med högt tempo där du kan hjälpa till att styra Heimstaden i rätt riktning – till månen! Att hitta lösningar på kommande utmaningar och nyfiket söka efter förbättringar är ditt sätt att arbeta. Du älskar att utveckla och vårda relationer samt sträva efter att skapa nya band med alla involverade parter.
Du tror på våra värderingar Care, Dare and Share och det är därför inga problem att sanningsenligt marknadsföra och sälja våra produkter, lösningar och tjänster till potentiella kunder. Med din ”Laget före Jaget”-mentalitet bidrar du till vår vision om Friendly Homes och en arbetsplatskultur där du också kan känna dig som hemma. Läs gärna mer om vår kultur och vad våra medarbetare tycker om oss, här: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 17 april 2022, men då vi kan komma att arbeta med löpande urval och intervjuer, välkomnar vi din ansökan redan idag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta Marcus Olsson, Head of Operations, vars kontaktuppgifter du hittar till höger.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg