OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Som marknadschef kommer du att spela en avgörande roll för företagets tillväxt och framgång. I nära samarbete med bolagets produktteam och representanter för gruppens olika distributionskanaler kommer du att identifiera potentiella tillväxtmöjligheter och samarbeta kring produktutvecklingsstrategier. Du ansvarar även för go-to-market strategin, marknadsföringsaktiviteter, att skapa digitala annonser och marknadsföringsmaterial i nära samverkan med gruppens övriga marknadschefer.
Företaget verkar nästintill som en Start-up men med ett redan starkt och synnerligen välkänt varumärke i ryggen, en stor befintlig kundportfölj och stabil, långsiktig finansiering. Du kommer att få bygga bolagets marknadsfunktion till stora delar från grunden och utveckla dess förmågor allt eftersom verksamheten växer. Inledningsvis kommer bolaget således att behöva nyttja förmågor som redan finns inom gruppen, samt externa byråer.
Du kommer till en energifylld arbetsplats med en varm och omtänksam kultur med generösa förmåner. Kontoret är placerat i fina lokaler på Biblioteksgatan i centrala Stockholm.
Exempel på arbetsuppgifter:
Utveckla och verkställa kundförvärvsstrategier över digitala kanaler, marknadsföring via sökmotorer och onlineannonsering.
Bygga och upprätthålla relationer med andra delar av bolagsgruppen för att generera leads och säkra partnerskap.
Skapa och implementera CRM-initiativ för att driva återkommande affärer och merförsäljningsmöjligheter till vår befintliga användarbas.
Samarbeta med produktteamet för att identifiera marknadsmöjligheter och utveckla positioneringsstrategier.
Leda utvecklingen och genomförandet av go-to-market-strategin för nya produktlanseringar, vilket säkerställer anpassning till affärsmål.
Övervaka utvecklingen och implementeringen av marknadsföringskampanjer, inklusive skapande av innehåll, e-postmarknadsföring och deltagande i evenemang.
Säkerställa nära samverkan med lokala marknadschefer för att borga för konsekvent budskap och varumärkeskonsistens i allt marknadsföringsmaterial.
Genomföra marknadsundersökningar och konkurrensanalyser för att identifiera trender, möjligheter och potentiella tillväxtområden.
Övervaka och analysera marknadsföringsresultat för att optimera kampanjer och förbättra den övergripande marknadsföringseffektiviteten.
Samarbeta med tvärfunktionella team, inklusive försäljning, produkt och kundsupport, för att säkerställa anpassning och konsekvent budskap över alla kontaktpunkter.
Om dig
För bli framgångsrik i rollen tror vi att du är en rutinerad marknadschef med stark ledarskapsförmåga, där du motiverar och inspirerar ett team att nå mål. Du har en exceptionell förmåga att bygga relationer och påverka intressenter på alla nivåer. Du är analytisk med mycket god förmåga att tolka data och fatta insiktsdrivna beslut. Ditt strategiska tänkesätt identifierar nya kreativa möjligheter till tillväxt. Du är självgående och proaktiv med förmågan att arbeta i en fartfylld, entreprenöriell miljö.
Vi ser gärna att du har:
Relevant eftergymnasial utbildning
Några års erfarenhet från en liknande roll
Bevisad förmåga att framgångsrikt ackvirera kunder och driva intäktstillväxt utifrån roller inom digital marknadsföring, helst inom digitala tjänster, teknik- eller IoT-branschen.
Lång erfarenhet av att utveckla och genomföra marknadsföringskampanjer över olika digitala kanaler, inklusive sociala medier, sökmotorer och onlineannonsering.
Stark förståelse för CRM-system och strategier för att driva kundernas engagemang och behålla.
Erfarenhet av att övervaka skapandet av innehåll för digitala annonser och marknadsföringsmaterial.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Bekantskap med IoT-branschen och framväxande trender i uppkopplade hem är mycket önskvärt.
Om företaget
Bolaget är ett fristående Techbolag verksamt inom en av Sveriges ledande finansiella grupper, vilket ger en mix av stabilitet och långsiktighet i kombination med en hög grad av entreprenörskap- och startup-kultur. Den finansiella sektorn är under stor teknikdriven omvandling, och det bolag som nu söker en Head of Marketing är en central del i gruppens strategi för att hantera och dra fördel av denna förändring. Bolaget och dess verksamhet utgör gruppens största satsning på åtminstone 30 år, och med det följer en nödvändighet att tänka nytt, agera fritt men strukturerat – med hög energi.
Bolaget har som syfte att med senaste teknik inom IoT-området som bas skapa ett nytt digitalt gränssnitt med kund och utveckla en ny affär, produkter och erbjudanden baserade på datadrivna insikter från detta gränssnitt.
Låter det intressant?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på maggie.klingenstierna@kimm.se.
Varmt välkommen med din ansökan!