Head of Operations till AktivBo

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en systemstark, strukturerad och social ledare? Trivs du med att leda förändringsarbete för att skapa ännu större kundnytta? Då kan du vara den vi söker i rollen som Head of Operations

På AktivBo arbetar vi med några av de viktigaste frågorna för Europas bostads- och fastighetsbolag, som är i en expansiv fas och har stort fokus på digital utveckling och automatisering. Vi är mitt uppe i en spännande omställning till SaaS och letar nu efter nästa stjärna som kan hjälpa oss på resan. I denna ledande roll ingår personalansvar för vårt Operations-team bestående av åtta grymma medarbetare. Du arbetar tätt ihop med vår Sverigechef samt CTO och utvecklingsavdelning och får en nyckelroll i att leda och utveckla vårt teambaserade arbetssätt. Du kommer få möjlighet att bidra till och påverka utvecklingen av våra digitala tjänster och nästa generations projekt- och produktionssystem. I rollens ansvar ingår också att kontinuerligt effektivisera arbetssätt och tjänsteutbud samt ytterst ansvara för vår supportavdelning.

Du ansvarar för alla produktionsrelaterade moment och leder ett team som hanterar all projektsupport. Ansvarsområden inkluderar databearbetning, system- och enkätadministration, enkätdesign, respondent-hantering, onboarding, applikationsutveckling, systemintegration, support och löpande kundkontakt i både uppstartsfaser och löpande projekt. I rollen som Head of Operations kommer du även rekrytera och bygga teamet vidare.

Rollen innebär övergripande att internt och externt svara upp mot olika intressenters önskemål, som varierar kraftigt beroende på projekt och komplexitet. Du rapporterar till Sverigechef, har en ledande position och tillsammans driver och utvecklar ni den svenska verksamheten.

Vad kan vi erbjuda dig?

1. En viktig roll direkt från start på ett internationellt växande plattforms- och konsultbolag (SaaS).
2. Varierande, utvecklande och utmanande arbetsuppgifter där ditt arbete spelar stor roll för kvaliteten i våra leveranser.
3. Vettiga arbetstider och en mogen syn på arbete. Utöver det har vi har marknadsmässiga löner, bra pensionsavtal och många andra personalförmåner.
4. En rolig arbetsmiljö med 30 härliga medarbetare på vårt nyrenoverade huvudkontor i centrala Stockholm (Östermalm).
5. En startup-känsla trots vår långa erfarenhet

Personprofil
För att lyckas i rollen behöver du vara teknikstark, gilla arbete med komplex data och älska att grotta ner dig i operativa utmaningar samt på sikt bli den som är mest kunnig i våra interna system. Vidare är du en problemlösande lagspelare uti fingerspetsarna med ett stort kundfokus. Du är van vid ett högt tempo, kan prioritera, innehar ett lugn vid arbetstoppar och sätter kvalitet främst. Du behöver vara en stark intern ledare som kan kravställa, coacha och motivera. Det är meriterande om du har arbetat på ett techfokuserat företag / plattformsföretag.

Förhoppningsvis stämmer detta på dig:

• Du har en universitetsutbildning
• Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Du har dokumenterad och gedigen ledarskapserfarenhet och har tidigare haft personalansvar.
• Du gillar att tänka lite längre fram och har förståelse för kundens affär
• Du trivs med att arbeta i system och har en känsla för detaljer
• Du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten
• Du är prestigelös, socialt kompetent och gillar kundkontakt
• Du är lösningsorienterad, kan estimera ditt arbete, förklara vad som måste göras och tycker kvalitet är viktigare än kvantitet


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidareanställning på heltid
Plats: Engelbrektsgatan 6, Stockholm
Arbetstid: Kontorstider, flexibel arbetstid
Resor: Kan förekomma

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
AktivBo startades 1991 för att utveckla en metod som kunde medverka till att höja service- och förvaltningskvaliteten i fastighetsbranschen. Målet var att åstadkomma konkreta och mätbara förbättringar i de områden som var viktigast för hyresgästerna/kunderna. Sammanfattningsvis innebar detta en stor förändring för hela branschen – att flytta fokus från fastighetens teknik och ekonomi till slutkunden. Med andra ord att göra fastighetsbranschen till en servicebransch med mål att få nöjda och lojala kunder. Med vår process erbjuder vi ett stöd från undersökning till konkreta och kontinuerliga förbättringar.

Vi har ett innovationsdrivet arbetssätt och utformar våra digitala stöd- och analysverktyg utefter våra kunders behov för att optimera användarvänlighet och relevans. Idag samarbetar vi med närmare 450 bostads- och fastighetsföretag spridda över åtta olika länder, vilket möjliggör en unik benchmark mot andra aktörer i branschen, på både bostads- och lokalsidan www.aktivbo.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 17 september 2021

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Driftansvarig

Driftansvarig

11 november 2024

7 november 2024

31 oktober 2024