Head of Operations till fondbolag i city

Head of Operations till fondbolag i city

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Head of Operations till attraktivt fondbolag i centrala Stockholm. Vi söker dig med dokumenterad ledarerfarenhet och tidigare erfarenhet från branschen för längre uppdrag och möjligheten till rekrytering hos kunden på sikt.

Som Head of Operations kommer du att leda två härliga team om ca 9 personer där du framför allt stöttar i det dagliga arbetet, men samtidigt ansvarar för att upprätta och fatta besluta om interna regler för avdelningen, tillse att rutinbeskrivningar upprättas och är intakta och att bolagets interna regler och rutinbeskrivningar efterlevs inom avdelningen.

Tanken är att starta uppdraget under våren.

Arbetsuppgifter

Som del av dina arbetsuppgifter kan nämnas;

- Ansvara för att det dagliga arbetet inom teamen fungerar.
- Personalansvar för teamet.
- Agera motpart gentemot Förvaringsinstitutet.
- Ansvar för kvartalrapportering till Finansinspektionen.
- Agera motpart gentemot extern revisor.
- Agera motpart i det dagliga flödet gentemot externa parter.
- Agera back-up för COO i uppföljning/kontakt gentemot outsourcade funktioner.
- Attest- och kontrollfunktion för bolagets fakturor.
- Ansvarig för produktionen av hel- och halvårsrapporterna.
- Ansvarig för att gruppernas AML arbete sköts enligt bolagets instruktioner.
- Ta fram och distribuera månadsrapport för Operations.


Tidigare erfarenheter och kompetenser

För att lyckas i denna roll är tidigare ledarroller ett krav. Du har stor vana av att driva arbetat inom ditt team framåt, stötta dina medarbetare och vara operativ när det krävs. Du har erfarenhet från finansbranschen sedan tidigare, du har skinn på näsan och en förmåga att fatta svåra beslut. Det finns en spännvidd mellan stort och smått och du har inga problem att växla mellan de krav som ställs i förhållande till detta. Du har flertalet kontaktytor internt inom bolaget och det ställs därför krav på en stark kommunikativ förmåga, struktur och lyhördhet.

Låter det intressant pratar vi gärna vidare om rollen och den långsiktiga möjligheten hos bolaget.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Rebecca Persson på rebecca.persson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-03-31.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024