OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Head of operations på Webhelp Nordic arbetar du i en roll där du är ansvarig för att upprätthålla höga kvalitetsstandarder och utveckla både individuella kvalitetsledare och projektet som helhet.
I den här tjänsten kommer du coacha och leda Operation Managers på flera siter.
Du bör vara mycket anpassningsbar för förändringar och besitta kunskapen att kunna identifiera vilka åtgärder som krävs både på kort och lång sikt.
Du behöver kunna anpassa ditt arbete till uppdragets överenskommelser och de mål som är uppsatta.
Att analysera och utvärdera resultat för att nå förbättringar är mycket viktiga inslag i rollen.
Du kommer bland annat att:
- Leda Ops-teamet i skapandet, kommunikationen och genomförandet av den operativa strategin.
- Säkerställa att resurs- och budgetprognoser är uppfyllda.
- Stödja operativa team genom processdesign och implementering
- Sätta överenskomna mål och KPIer.
- Ansvarig över våra kundrelationer och affärsutveckling mellan viktiga affärspartners både inom och utanför företaget.
- Ha en löpande dialog med kund.
- Delta i säljrelaterade aktiviteter.
- Genomföra lönerevision och uppdragsspecifika bonusmodeller.
- Säkra en bra arbetsmiljö, både fysiska och sociala arbetsmiljön.
- Ansvara för att utföra uppdraget enligt arbetslagstiftningen och för att följa kollektivavtal i alla länder.
- Ansvara för att företagets och uppdragets mål, resultat, värderingar, riktlinjer, policy fungerar och når alla delar av kedjan.
För att lyckas i denna roll tror vi att du:
- Är strukturerad och har förmågan att leda ett team.
- Lägger stor vikt vid kvalitet, detaljer och föredrar ett strukturerat arbetssätt.
- Har en stark analytisk förmåga att föreslå och se potentiella förbättringar i våra processer.
- Har starka skriftliga och muntlig kommunikativa förmågor som gör att du framgångsrikt kan kommunicera förändringar och förbättringar till andra, samt bygga förtroendefulla relationer både interna-och externa.
- Har en stark ledarskapsförmåga.
- Har tidigare erfarenhet av att implementera kvalitetsinitiativ i en större organisation.
- Är resultatfokuserad och engagerad i att leverara resultat på högsta nivå.
- Har förmågan att snabbt få en överblick för att kunna identifiera rätt åtgärder för att få saker att gå framåt i rätt riktning.
Kvalifikationer:
- Minst 3-5 års tidigare ledarerfarenhet, gärna inom liknande bransch.
- Utmärkta kunskaper i engelska, både tal och skrift.
- God baskunskaper i ekonomi.
- Meriterande om tidigare liknande roll inom callcenter branschen.
- Meriterande med relevant universitetsutbildning.
START: Enligt överenskommelse så snart som möjligt.
Stad: Östersund
Anställning: Heltid
Making business more human for the world’s most exciting brands
We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers’ hearts and minds.
Webhelp is committed to making business more human.
It’s through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world’s most exciting companies.
Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.
Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.
Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.
By choosing Webhelp they access the passion and experience of 50,000 game-changers from more than 140 locations in 36 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in, because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers and on their partners’ business.
Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.
Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of €1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.
Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.
More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Cvijetic
Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780