Head of Operations till Zolva

Head of Operations till Zolva

Arbetsbeskrivning

Zolvas ambition är att ligga i framkant inom kredithanteringssektorn. Vi förbättrar ständigt vår analytiska och digitala förmåga för att betjäna våra kunder utifrån deras behov. Vårt mål är att vara en innovatör i en bransch som av många karaktäriseras som stel och konservativ. Vi strävar efter att vara djärva och annorlunda och hitta flexibla lösningar för våra kunder  Ambitionen är också att bli en betydande paneuropeisk NPL-plattform och inkassobyrå. Betydelsen av vårt namn är nära kopplat till vårt uppdrag att vara mellanhand mellan gäldenären och indrivaren. "Zolva" betyder “vi är vägvisare” och som vägvisare ger våra tjänster människor en väg ut ur sina skulder.  Zolva expanderar löpande och har idag verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Spanien, Portugal och Italien, med 650 anställda totalt.  

Är du nästa tillskott till det ambitiösa och framåtsträvande Zolva teamet? 

Zolva Group stärker sin position på den svenska marknaden och söker nu en Head of Operations som har förmågan att bygga upp ett support- och affärsorienterat kontaktcenter. 

Om tjänsten 

Som Head of Operations ansvarar du för att bygga en effektiv och högkvalitativ serviceorganisation för den svenska marknaden. I din roll kommer du att vara ledare och förebild för teamet men är också ett viktigt bollplank för ledningsgruppen gällande kundens röst med målet att säkerställa att vi erbjuder konkurrenskraftiga, kundanpassade och högkvalitativa tjänster på marknaden. I din roll bidrar du också med innovation när det kommer till nya tjänster för Zolva både lokalt och globalt. Du är stationerad på vårt kontor i Solna men en del resor kan förekomma, främst till vårt huvudkontor i Oslo eller till övriga länders kontor.

Huvudansvar:

• Ansvarig för att leda och utveckla organisationen med handläggare. 
• Daglig uppföljning av viktiga KPI:er samt att reagera och agera på avvikelser. 
• Bygg upp en organisation bestående av flera team, vart och ett ledd av en teamledare. 
• Attrahera, rekrytera, utbilda och behålla medarbetare. 
• Ansvarig för att löpande förbättra kvalitet och kundupplevelse. 
• Vara en förebild som agerar för att inspirera och motivera.    

Om dig 

Vi tror att du är en högpresterande doer med förmåga att prioritera i en hektisk vardag. Du är en teamorienterad och coachande person som är tydlig med mål och förenklar för dina team för att få sitt arbete gjort genom att du ger dem rätt verktyg. Du arbetar troligen som teamledare eller liknande i ett kontaktcenter eller kundtjänst och är redo att ta nästa steg i din karriär. 

Viktiga erfarenheter och förmågor: 

• Eftergymnasial examen från högskola, universitet eller likvärdig utbildning.
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
• Välutvecklad kommunikationsförmåga. 
• Affärsmannaskap.
• Erfarenhet från att leda team i en contact centermiljö.
• Van vid att daglig uppföljning på individnivå.
• Strukturerat arbetssätt. 
• Analytiskt tänkande.
• Förmåga att hålla fokus på såväl strategiska uppgifter som operativa detaljer. 
• Säljorientering för att etablera och stärka kundrelationer. 
• Förmåga att arbeta under press och att hålla deadlines.

Vad vi erbjuder 

För rätt person och tänkesätt är detta en fantastisk möjlighet att få bygga upp en affärsmässig och effektiv serviceorganisation från grunden. Det kommer stundvis vara ett utmanande arbete men i gengäld kommer du att vara en viktig del av framgången för ett framåtlutat företag i en framtida bransch. Vi är nyfikna på att lära känna dig lite mer och höra om hur du ser på framtiden som ledare för ett dynamiskt team.  

Kontakt och ansökan 

Eftersom vi arbetar tillsammans med Badenoch + Clark i denna rekryteringsprocess välkomnar vi dig att kontakta Executive Search Consultant Jessica Laos på 073-684 70 06 alt. jessica.laos@badenochandclark.se och Catinka Andersson på 073-684 73 15 alt. catinka.andersson@badenochandclark.se om du har några frågor angående rollen eller processen. På grund av vår GDPR säkrade process tar vi inte emot ansökningar via e-post.  

Badenoch + Clark använder tester och videointervjuer i urvalsprocessen för att få en rättvis och fördomsfri bild av dig som kandidat. Sista ansökningsdag är den 22 juni men urval och process sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. 

Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Staffan Heidenberg

Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch + Clark
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 4 juni 2022
  • Ansök senast: 22 juli 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 37
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 37
STOCKHOLM, 11145

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024