OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ledaren som vill vara med och utveckla Rödl & Partners verksamhet inom Business Process Outsourcing med de Nordiska länderna i fokus? Trivs du i en internationell miljö i ett team präglat av professionalism och service? Då kanske det är dig vi söker till denna ledarposition?
VD Lars-Göran Larsson säger så här: "Vi vill inte ha en chef utan en coach och ledare - en som med sin personlighet, kompetens och erfarenheter kan stödja våra duktiga medarbetare i deras dagliga arbete i våra kundprojekt.
Om uppdragsgivaren
Rödl & Partner är en rådgivnings- och konsultbyrå med tyska rötter. Vi är 5.260 medarbetare som verkar internationellt och bedriver vår verksamhet vid 107 kontor i 50 länder. Vi är en koncern och inte ett nätverk av självständiga bolag. Vi erbjuder våra tjänster till internationellt verksamma bolag som har nytta av vår internationella närvaro och vårt breda tjänsteutbud. Vårt koncept inom affärsområdet Business Process Outsourcing kan du läsa mer om på vår hemsida: https://www.roedl.com/services/bpo
Vad får dig att trivas hos uppdragsgivaren
Vår företagskultur är präglad av entreprenörskap, initiativkraft och ett kundorienterat ledarskap med nära samarbete mellan experter inom ekonomi, skatt och juridik. Det interdisciplinära service erbjudandet är en av hörnstenarna i affärsmodellen. Vi verkar i en internationell miljö där Du jobbar i självstyrande projektteam, Client Service Team, med respektive kund. Projektteamen består oftast av kollegor från våra kontor i andra länder inte minst från våra nordiska grannländer.
Beskrivning av tjänsten
Som ansvarig för affärsområdet Business Process Outsourcing kommer du att leda den svenska organisationen och sitta med i ledningsgruppen för Sverige. I din roll som ledare blir du en viktig del i att fördela arbete mellan teamen, ha en nära dialog med projektledare och teamledare samt coacha medarbetare i rätt riktning i det kontinuerliga arbetet med att säkerställa en bra utveckling av kompetens och kvaliteten i utförandet av våra uppgifter. En annan viktig del i rollen är kunddialogen där du agerar som konsult och rådgivare i olika projekt samt säkerställer att serviceavtal fullföljs med hög kvalitet och god lönsamhet. Du har även en viktig roll i att följa marknaden och kundens behov och aktivt vidareutveckla vår affär och vårt service erbjudande till kund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Delaktig i kundleveransen gällande främst rapportering, uppföljning och analys
- Fungera som rådgivare till kunder inom redovisning och skatt
- Leda och coacha medarbetare i den dagliga verksamheten
- Säkerställa att avtal efterlevs i enlighet med gällande krav på kvalitet och lönsamhet
- Budget- och resultatansvar för verksamheten och utveckling av densamma
- Rekrytering och kompetensutveckling av medarbetare
- Främja samverkan mellan affärsområden för att säkerställa kvalitet och leverans till kund
Vem är du?
Du har en akademisk examen och du har jobbat i minst 5 - 10 år med liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har jobbat i revisions-/konsultbranschen och det är meriterande om du uppnått auktorisation. Du är också van att verka i en internationell miljö med många kontaktytor såväl internt som externt. Du har tidigare varit delaktig i verksamhetsutveckling och har på så sätt vana och intresse av affärsutveckling. Din kompetens inom redovisning och skatt är hög och du har vana av såväl nationell som internationell redovisningssed i form av olika ramverk såsom, K3, IFRS därtill förståelse för lokala moms- och inkomstskatteregler. Du gillar att dela med dig av din kompetens i syfte att säkerställa kunskapsöverföring inom teamet och leverans mot kund.
Du har troligen hunnit jobba i en ledande befattning och känner dig trygg i din roll som ledare där du jobbar nära ditt team i att stötta, bygga förtroende och coacha dina medarbetare i rätt riktning. I digitaliseringens tidevarv ser vi att du har stor systemvana och ett systemintresse i att kunna effektivisera processer och arbetsflöden. Du kommunicerar flytande i något av de nordiska språken samt engelska och kan du även tyska ses det som ett plus.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad med sinne för ordning och reda men även flexibel i ditt affärstänk där du vågar utmana, ifrågasätta och ställa krav. Du driver framåt på ett entusiasmerande sätt och är mån om att nå uppsatta mål tillsammans som ett team. Du har förmåga att skapa goda relationer på olika nivåer inom organisationen och är lyhörd mot både kollegor och kunder.
För rätt person erbjuds möjlighet att efterhand ta sig an nya uppgifter och växa vidare i sin roll som ledare och konsult inom Rödl & Partner organisationen.
Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Rödl & Partner Nordic AB med Invici. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jeanette Wahrenberg, 0707-765091 alternativt Patrik Lilja, 0709- 810048. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 24 april.
Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV och ansökningsbrev. Följ anvisad länk.
Som en del i Invicis rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.
Om Invici
På Invici är vi experter inom ekonomiområdet. Vår vision med Invici är ett konsult- och rekryteringsbolag för ekonomer där du som kund eller kandidat känner att vi förstår dina behov. Vi har suttit på liknande positioner som din och har därefter arbetat i rekryteringsbranschen under flera år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kempe
070-729 24 30
Anders Zetterlund
Katarina Rydell
073-058 22 22