OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige under våra tidigare namn KD Pharma och Kronans Droghandel. Vårt syfte – ”Health for Life” visar vad vi vill uppnå tillsammans med våra kunder. Vår avdelning - Pharma Expert Services - tillhandahåller en rad strategiskt viktiga tjänster till läkemedelsindustrin och vården, till exempel Patientstödsprogram, Medicinsk Information, Real World Data och Regulatoriska tjänster. Oriola är en del av finska Oriola Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola Pharma Expert Services söker dig! https://www.oriola.com/pharmaceutical-companies/expert-services/
Vi söker Dig
som vill leda och utveckla vår verksamhet inom Expert Service – Patient Support Programs. Du har nordiskt budget- och personalansvar för totalt ca 30 medarbetare i din organisation, i Finland och Sverige, där de flesta är farmaceuter eller sjuksköterskor. Du arbetar med våra kunder inom läkemedelsindustrin och spelar en viktig roll i vår fortsatta satsning på att vara en ledande tjänsteleverantör med mycket nöjda kunder.
Du ingår i ett team med kollegor i Sverige och Finland och rapporterar till Oriolas Expert Services Director. Du kommer att arbeta nära vårt nordiska key account management team med driftsättning av nya kunduppdrag och säkerställa kvalitet, effektivitet och resurser för pågående uppdrag. Allt sker i nära dialog med våra kunder inom Life science industrin och vården.
I rollen ingår mycket samarbete med övriga bolag inom koncernen; t ex vår apotekskedja Kronans Apotek, Svensk Dos och Doktor.se med syfte att tillsammans skapa de bästa lösningarna och koncepten för våra kunder.
Din bakgrund bör vara högskoleexamen inom t ex life science, health care, management eller motsvarande kompetens.
Du är en erfaren och uppskattad ledare med affärsdriv och gillar att bryta ny mark genom innovativa förslag och affärsutvecklande idéer som skapar värde för våra kunder. En stor del av arbetet sker på engelska som du behärskar väl. Tjänsten kräver tidigare erfarenhet av arbete som ledare med personal- och budgetansvar. Du bör ha erfarenhet av läkemedelsindustrin eller apoteksmarknaden.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är efter överenskommelse dock på något utav våra kontor i Sverige. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Patrik Åvestrand, patrik.avestrand@oriola.com
Eftersom rekryteringsprocessen kommer att pågå parallellt under rekryteringstiden så ser vi gärna att du söker så snart du kan, dock senast 28 september.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Thunström