OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos Eidra söker vi nu en Head of Payroll som kommer att vara centralpunkten för alla lönerelaterade frågor inom företaget.
Om Eidra
Eidra är ett ungt och modernt konsultbolag som är specialister på att hjälpa medelstora och stora Svenska och internationella bolag att växa och utvecklas med hjälp av digitala lösningar, design och innovation. Eidra består av ett flertal bolag som verkar under flera olika starka varumärken. Bolagen har stark kultur som genomsyras av kvalitet, engagemang och nära samarbete. Som Head of Payroll blir du en mycket viktig person för bolagens medarbetare. Eidra-bolagen satsar stora resurser på sina medarbetare i manga olika dimensioner så som arbetsmiljö, lokaler, reseersättningar och förmåner. En egen lönehantering ä ren självklarhet i servicen till de högt värderade konsulterna och experterna ute i de operative bolagen. Din roll är att , säkerställa korrekt hantering av löneadministrationen inom Eidra och samtidigt vara en service-orienterad person som ger hela organisationen den hjälp de förväntar sig av bolgets lönefunktion..
Rollen som Head of Payroll
Är du en noggrann och kommunikativ, serviceinriktad och flexibel person som brinner för löneadministration? Vi söker dig som är engagerad och erfaren inom lön och payroll och som vill leda och utveckla vår lönefunktion. Tillsammans med din kollega Helena ansvarar du för lönehanteringen för våra 850 medarbetare inom 11 bolag. Med Eidras internationella närvaro i bl.a. Holland, Norge och USA, får du även möjlighet att arbeta med utsänd personal och internationella aspekter av lönearbetet. Vi arbetar i Agda PS, tidrapporteringssystemet Harvest och HR-systemet Happy People, och vi ser fram emot att du bidrar med din expertis för att vidareutveckla och optimera våra processer och system.
Arbetsuppgifter:
Vara en viktig länk för bolagens medarbetare avseende löner och förmåner och löpande hjälpa och guida dem i frågor som rör deras ersättningar.
Ansvara för och vidareutveckla vår payrollfunktion för att säkerställa hög kvalitet och regelefterlevnad.
Hantera hela löneprocessen, inklusive månads- och årsskifte, lönearter och löneberedning.
Driva förändrings- och förbättringsarbete inom lönehantering med fokus på processoptimering och kvalitetssäkring.
Samverka nära med HR och ekonomi för att säkerställa ett effektivt löneflöde samt integrera löneinformation i rapportering och budget.
Fungera som kontaktpunkt för externa partners, såsom SCB och försäkringsbolag, och ansvara för revision och myndighetskontakter.
Hantera personalärenden som tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, TFA och vara delaktig i den årliga lönerevisionen.
Underhålla lönesystemet, samt utbilda och ge stöd åt chefer och medarbetare i lönespecifika frågor.
Vem söker vi?
Vi söker en kommunikativ och lösningsorienterad person som har ett starkt engagemang för lönefrågor och trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Du är van vid att hantera flera deadlines i en dynamisk miljö och drivs av att leda förändringsarbete.
Du har:
- Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete, gärna i en ledande roll.
- Erfarenhet från en dynamisk och snabbrörlig organisation.
- Gedigen kunskap om svenska löneregler, skatter och arbetsrätt.
- Erfarenhet av lönesystemet Agda PS eller motsvarande, samt en stark systemförståelse.
- Goda kunskaper i Excel och en god ekonomisk förståelse.
- Erfarenhet av att arbeta i en internationell kontext är meriterande.
Vi erbjuder
- En möjlighet att påverka och utveckla lönearbetet i ett växande och innovativt företag.
- Konkurrenskraftiga förmåner och goda möjligheter till personlig och professionell utveckling.
- En samarbetsinriktad och dynamisk arbetsmiljö i ett av Stockholms vackraste kontor, centralt beläget i city. Vi avslutar ofta veckan med en gemensam AW och trivs med att umgås även utanför arbetsuppgifterna.
Ansökan
Som en del av vårt Finance team kommer du att få möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt genom kontinuerlig inlärning och spännande projekt. Heltid, 40 timmar/v och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi ser en tillsättning snarast då vi gärna ser att vår nuvarande Head of Payroll kan introducera dig och ge dig en bra överlämning.
Övrigt
I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! I slutet av processen kommer du att få genomgå ett lönetest. Har du frågor gällande tjänsten, tveka inte att kontakta Barbara Lidholt @ barbara.lidholt@wepartner.se eller på tfn: 076 525 90 47.
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt fantastiska team, så ser vi fram emot din ansökan!