Head of Performance Marketing

Head of Performance Marketing

Arbetsbeskrivning

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Head of Performance Marketing
Vi söker nu en engagerad och vass ledare till vårt Performance marketing-team! I rollen kommer du vara ansvarig för performance, optimering och tillväxt i alla våra betalda kanaler. Med ditt säljinriktade, innovativa och affärsmässiga driv säkerställer du lönsamhet och engagemang. Vi söker dig som motiveras av möjligheten att höja våra kanaler till nästa nivå och med dina know-how kunskaper leder du arbetet och tar fram samt genomför strategier för samtliga betalda kanaler. Du är även ansvarig för vårt CRM-system samt för nykundsrekryteringsstrategin och kundsegmentsaktiveringsplanen för Jollyrooms kunder.

Du har i rollen möjlighet att utmana Barn- och babybranschen på en internationell nivå. Vi är ett målinriktat och entreprenörsdrivet företag som satsar på att bli bäst och det blir man genom innovation. Vi är den största aktören inom Barn- och babybranschen i Norden och nästa mål är att bli störst i Europa. Möjligheten till expansion har aldrig varit större och vi är modiga nog att testa oss fram för att nå våra mål!

Du kan arbeta på vårt kontor i Göteborg eller i Stockholm. Arbetar du från Stockholm innebär tjänsten en del resor i form av närvaro i Göteborg en dag i veckan.

Dina ansvarsområden inkluderar bland annat
- Strategiskt ansvar för att hantera, optimera och utveckla våra betalda kanaler med fokus på performance
- Arbeta fram och genomföra digitala marknadsföringsstrategier för att uppnå aktuella mål
- Ansvarig för CRM-system samt kundstrategi avseende nykundsanskaffning samt kundsegmenteringar, för att förbättra och effektivisera marknadsföringsinsatser samt kundresan för Jollyroms kunder
- Utifrån strategier öka trafik och konvertering samt optimera betalda annonser tillsammans med team och partners
- Verka både i det operativa samt det strategiska arbetet för att säkerställa utveckling och att målen uppnås med önskat resultat utifrån försäljning och trafik
- Ta beslut utifrån analys av vårt erbjudande, kampanjer, annonser, kostnader och ROI
- Samarbeta tillsammans med inköps- och marknadsavdelningen för att öka räckvidden till befintliga och potentiella kunder på samtliga marknader
- Genom analys från intern och extern expertkunskap hålla sig uppdaterad inom ansvarsområdet för att identifiera nya teknologier, sökord och trender samt se till att detta bidrar till nya, unika metoder för att nå potentiella kunder
- Utmana och utveckla vår Performance marketing samt nuvarande strategier och arbetssätt genom optimering och exponering av våra kanaler

För att du ska vara rätt matchning för oss stämmer nedanstående punkter in på din profil
- +5 års erfarenhet inom Performance marketing och digital annonsering, framförallt inom Google Ads, Facebook och Instagram
- Expertkunskap inom SEM, SEO, Paid Social, display och prisjämförelsesidor
- Erfarenhet av kundlojalitetsprogram samt CLV (Customer life time value) metodiken
- Kunskap av att analysera, tolka och rapportera digitala KPIer
- Ledarerfarenhet
- Ett kommersiellt tankesätt med kunden i fokus
- Flytande kunskaper i svenska och engelska

Det är en stor fördel om du tidigare har jobbat inom ett expansivt bolag i tillväxt.

Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt kompetent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag + splitternytt gym på Campus Jollyroom
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och praktisk information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 eller Stockholm. Arbetar du från Stockholm innebär tjänsten en del resor i form av närvaro i Göteborg en dag i veckan.
- Kontakt & frågor: HR Partner Matilda Dahllöf, frågor via e-post; matilda.dahllof@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jollyroom
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024