OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett affärsdrivet bolag med en marknadsledande position, tydligt syfte och goda värdegrunder?
Tunstall är världsledande inom välfärdsteknologi för vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Våra tjänster hjälper människor att få en tryggare vardag och leva det liv de själva valt.
Nu söker vi en Head of Projects & Aftermarket, till vårt nordiska huvudkontor i Malmö. Kanske är det dig vi letar efter?
Om rollen:
Som Head of Projects & Aftermarket driver och vidareutvecklar du vår projekt- och eftermarknadsorganisation som idag består av ca 25 medarbetare; bla projektledare, utbildare, teamchefer och serviceingenjörer. Du har ca 10 direktrapporterande, och är chef över chef.
Du tillhör Tunstalls svenska ledningsgrupp och rapporterar till VD.
Som Head of Projects & Aftermarket har du en affärskritisk och framåtriktad roll!
Exempel på arbetsuppgifter och ansvar:
- Personalansvar - att stödja, leda, motivera och skapa rätt förutsättningar för medarbetarna i din organisation att kunna leverera lyckade kundprojekt enligt uppsatta mål och med hög kundnöjdhet.
- Driva avdelningens utveckling strategiskt med både ett affärsmässigt- och tekniskt perspektiv.
- Löpande driva utveckling av avdelningens arbetsprocesser.
- För Tunstall är våra kunder i centrum - i denna roll ingår naturligt relationsbyggande med kunder, partners och leverantörer.
- Tydlig kravställning internt - denna roll innehåller ett stort mått av stakeholder management, och du bygger och underhåller relationen till framför allt vår R&D-organisation.
Tunstall är inne i en förändringsfas då omvärlden och marknaden ställer nya krav på oss som bolag. Detta innebär bla en förflyttning från produkt till tjänst samt från lokala installationer till hostade molnlösningar. Som Head of Projects & Aftermarket är du högst delaktig i denna förändring och driver din avdelning i denna riktning.
Om dig:
Du har en gedigen erfarenhet som ledare och chef och av att driva kundprojekt och/eller projektorganisation, samt stor förståelse för såväl affären som tekniken.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper! Som person är du trygg, engagerad, lyhörd, driven och tydlig. Du är bekväm i din ledarroll och drivs av att utveckla och effektivisera arbetet samtidigt som du coachar och motiverar dina medarbetare.
I detta jobb behövs utmärkt kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.
Din bakgrund:
- Mångårig erfarenhet av att driva en projektorganisation eller egna projekt med kund- och tjänsteleverans.
- Gedigen erfarenhet av personalansvar.
- Stor förståelse för mjukvaruutvecklingsprocessen och god erfarenhet av att arbeta i en R&D-organisation eller i tätt samarbete med en.
- Kunskap kring utmaningarna i att gå från produkt till tjänst.
- Kompetens kring lagar, avtal, projektmetodiker och verktyg.
- Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL är meriterande.
För att trivas i denna roll behöver du tycka om att arbeta i en kund- och verksamhetsnära roll där affären står i fokus. Du är tydlig, rak och trivs med förändringsledning och med att driva igenom saker.
Om oss:
Tunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting och den privata sektorn (B2B).
Tunstall Nordic är inne i en förändrings- och omstruktureringsfas då omvärlden och marknaden ställer nya och högre krav på dem som bolag. Denna transformation sker inom bl.a. följande områden; Privatisering - från offentligt finansierad till privat äldrevård Digitalisering - teknikskiftet från analoga produkter till digitala ”tjänstefiering” - från produkter till tjänster ”molnifiering” - från lokala installationer till hostade molnlösningar .
Om att jobba på Tunstall:
Våra anställda är vår viktigaste resurs!
Som medarbetare på Tunstall får du ett tydligt mandat, frihet under ansvar samt stora möjligheter att påverka och bidra med egna idéer. Vi söker dig som ser möjligheter, vill vara med och påverka genom att dela med dig av din erfarenhet, ditt engagemang och ditt driv.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och våra 3 värdegrunder: "Personlig, Passionerad & Professionell".
Vi sitter i nya fräscha lokaler i Hyllie i Malmö med goda kommunikationsmöjligheter.
Läs vad våra medarbetare säger om att jobba på Tunstall (https://careers.tunstall.se/pages/i-huvudet-pa-oss)
Placeringsort: Malmö. När situationen tillåter innebär denna tjänst resande, främst inom Sverige.
Känner du igen dig i beskrivningen av rollen? Då vill vi veta mer om dig! I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza. För att veta mer om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Malin Schultz: malin.schultz@cabeza.se
Självklart hanterar vi din ansökan konfidentiellt.
Sökord: Project Management, projektledning, Aftermarket, eftermarknad, kundprojekt, tjänsteleverans, Connected Health, Tunstall
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Schultz
+46(0) 72 576 25 45