Head of Purchasing

Head of Purchasing

Arbetsbeskrivning

Söker du en ny, spännande utmaning där du är med och gör skillnad på riktigt? Som chef för vårt inköpsteam blir du ansvarig för att lyfta vår inköpsfunktion till nya höjder. Vill du göra det tillsammans med engagerade medarbetare i ett internationellt bolag som växer? Om ja, då bör du intressera dig för Swisslog!

Swisslog Pallet Technology Center är ett teknologicenter inom Swisslogkoncernen som arbetar med design, utveckling, tillverkning, installation/idrifttagning, teknisk support och management. Vi är cirka 250 medarbetare, omsätter runt 600 MSEK och har en (lika rimlig som kittlande) ambition att inom fem år omsätta en miljard. Det är en häftig resa där inköp är en viktig pusselbit för att vi ska nå framgång. Är det du som ska göra denna resa tillsammans med oss?

Vi erbjuder den moderna ledaren möjligheten att bli del av ett internationellt, expanderande företag där du kommer få vara med och påverka i denna utvecklingsresa och kunna utveckla din fulla potential. Dina arbetsuppgifter:
- Leda vår inköpsavdelning och ha personalansvar för ett team engagerade strategiska och operativa inköpare.
- Vara drivande i utvecklingen av inköpsfunktionen vilket bland annat innefattar att utveckla arbetssättet inom funktionen likväl som hur funktionen samverkar med övrig organisation.
- Rapportera till och samverka med vår inköpsfunktion i Tyskland.
- Ingå i ledningsgruppen för Swisslog Pallet Technology Center och aktivt arbeta med att utveckla företaget tillsammans med övriga ledningsgruppsrepresentanter.
Din profil:
- God ledarerfarenhet från inköpsområdet där affärsmässighet, kommunikation, framåtdriv och engagemang har präglat ditt ledarskap.
- Förmåga att leda i förändring där du ser och förädlar det som är bra likväl som identifierar och tillsammans driver utvecklingen för det som kan förbättras.
- Förståelse för vilka krav som ställs på en inköpsfunktion i ett internationellt, tillverkande företag som arbetar projektbaserat.
- Akademisk examen inom inköp eller motsvarande, svenska och engelska i såväl tal som skrift, god systemvana samt B-körkort.

Mer information

För mer information ring Conny Besterman (conny.besterman@asb-executive.se), 0706-181162.
Ansök senast den 2021-08-29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024