OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Human Care HC AB är ett internationellt, expansivt företag som utvecklar, tillverkar och säljer medicintekniska produkter. Human Care HC AB grundades 1993 och är ett privatägt företag med huvudkontor i Liljeholmen, Stockholm. En stor del av försäljningen sker på marknader utanför Sverige. Förutom dotterbolag i USA, Kanada, Holland och Australien har bolaget distributörer i ytterligare ca 30 länder, däribland Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Japan. Läs gärna mer på www.humancaregroup.com
Human Care befinner sig i en stark tillväxtfas och har som mål att växa avsevärt inom de kommande åren, såväl via organisk tillväxt som via förvärvstillväxt. Human Care är en stark aktör på marknaden men ser i dag ytterligare möjligheter att agera mer aggressivt och lyfta nivån och genom detta öka sin affär.
Ett steg i processen framåt är att rekrytera in en ny Head of Regulatory Affairs and Quality Assurance som ska ansvara för att centralt driva och utveckla företagets kvalitetsarbete vilket även omfattar samtliga av våra dotterbolag globalt.
Rollen omfattar ett självständigt arbete med löpande förbättringar och ansvar inom t.ex. kvalitetsledning och kvalitetssystem, processförbättringar, hantera interna som externa revisioner samt löpande kontakter med myndigheter.
Rollen omfattar personalansvar för två personer vilka primärt arbetar med Quality Assurance frågor. Utöver detta finns det i respektive dotterbolag en person vilken ansvarar för lokalt kvalitetsarbete (dotted line). Rollen rapporterar till VD. Placering Stockholm, Liljeholmen.
Rollen:
Ansvarig för kvalitetsavdelningen
Ansvar för verksamhetssystem enligt ISO 13485 och dess tillhörande processer
Ansvarig för att samtliga produkter uppfyller myndighetskrav på marknader där produkten säljs
Hålla företaget uppdaterat kring lagstiftningen
Driva certifiering i alla företagets bolag
Ansvara för produktutvecklingens tekniska filer inkl. t.ex. DMR, riskanalyser och QA-planer
Ansvara för att kvalitén av “supply chain” kontinuerligt förbättras
Hantera klagomål och reklamationer från konsumenter (claims) + leverantörsreklamationer
Ansvara för och driva interna och externa Audits som del av ISO 13485
Ansvara för att driva ner kvalitetsbristkostnader
Din profil:
Ca 5-7 års erfarenhet av kvalitetsarbete och då gärna på chefsnivå
Dokumenterad kunskap och erfarenhet av kvalitetssystem ISO 13485
Erfarenhet av att leda, underhålla och utveckla kvalitetsprocesser och kvalitetsledningssystem
Erfarenhet av att arbeta mot både interna och externa kontakter
Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann. Du har förmågan att leda ditt team mot uppsatta mål. Vidare har du ett starkt driv och är orädd. Rollen kräver mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga – kommunikation med myndigheter/kunder. Som person är du teknisk bevandrad med hög problemlösningsförmåga.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Ansöker gör du på www.novarepropell.se. Klicka på "Ansök nu" och bifoga ditt CV och personliga brev. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maria Becker, maria.becker@novarepropell.se eller Sebastian Glovéus, sebastian.gloveus@novarepropell.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Viktor Karlsson