OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av Söderberg & Partners fortsatta framgång och arbeta i ett nytänkande och expansivt bolag? Nu har du möjligheten att jobba inom den Svenska Finansavdelningen och driva ett eget team som arbetar med hantering och analys av den svenska verksamhetens intäkter.
I rollen ingår:
- Ansvar för den svenska verksamhetens intäktshantering
- Samarbete med Affär och resterande Finansavdelning
- Processutveckling och analys av bolagets intäktsflöde
- Driva och utveckla avdelningen framåt
- Personalansvar för en grupp om fem personer
- Representera Finans i olika forum
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som tycker om utmaningar och drivs av ständigt förbättringsarbete. Du är resultatorienterad, ansvarstagande, kommunikativ och duktig på att hantera olika typer av stakeholders. Tidigare personalansvar och ledarskap är inte ett måste men meriterande. Vi tror att du är van vid att jobba med analys och har en god förståelse för intäkter och betalningsflöden. Tidigare erfarenhet från försäkringsbolag, revision och/eller Management Consulting är meriterande.
Du trivs med att arbeta i grupp i en föränderlig omgivning där du tillsammans med gruppen jobbar mot satta mål. Du är en lösningsorienterad person som tycker om att coacha och utveckla både verksamheten och medarbetarna. Troligtvis har du en akademisk utbildning med inriktning ekonomi/finans eller fått en gedigen kunskap från området genom arbetserfarenhet. Du har ett coachande förhållningssätt i relation till dina medarbetare och trivs med att arbeta i ett högt tempo.
Om företaget
Söderberg & Partners grundades 2004 i Sverige och är idag en av Nordens och Nederländernas ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter och tjänster. Söderberg & Partners finns representerat på 110 kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland och i Nederländerna. Koncernen har även ett fondförvaltningsteam baserat i Luxemburg och en IT-utvecklingsavdelning baserad i Spanien.
Läs mer om Söderberg & Partners (https://www.soderbergpartners.se/en/) här (https://www.soderbergpartners.se/en/).
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Söderberg & Partners med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Matilda Berglund på matilda.berglund@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
LI-MB1
analyst