OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Bemannia slår nu upp portarna för den privata sektorn och söker därför en Head of Sales som är redo att driva koncernens försäljning och tillväxtmål! Ansök nu och ta ett steg närmare att bli en del av Bemannias framtid!
Om uppdraget
Bemannia har idag ramavtal med kunder främst inom den offentliga sektorn, så som myndigheter och kommuner, dess förvaltningar och bolag. Nu ska vi bredda vår marknad till den privata sidan och söker därför en Head of Sales.
Tillträde för tjänsten sker helst omgående, omfattningen är på heltid och vi har kontor på Sveavägen 155, ett stenkast från Odenplan.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer huvudsakligen att ansvara för koncernförsäljningen samt driva och leda arbetet i att hitta kunder som matchar vårt utbud av konsulter. I rollen kommer du arbeta nära leveranssidan som arbetar med att rekrytera och bemanna traditionella roller samt interimchefer och specialister. Idag arbetar vi med stora ramavtalskunder inom offentlig sektor och har erfarenhet av att rekrytera inom områden som administration, ekonomi, It och Interimsroller. Bemannia levererar även konsulter inom områden så som socialt arbete och skola.
På sikt kommer du bygga upp ditt team med hjälp av den rekryterande sidan på Bemannia. Inledningsvis kommer du själv att stå för den större delen av arbetet och vi ser därför att du är hungrig, driven och har erfarenhet av den här typen utav arbete.
Vidare ingår följande i rollen:
- Eget budgetansvar
- Resor förväntas vara en naturlig del av arbetet
- En plats i ledningsgruppen
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att förvalta och skapa nya affärer genom att driva in nya kunder, för att därmed kunna ta fram och utveckla Bemannias nya kundbas på den privata sidan. Du ska kunna leda arbetet från start och ges därför även möjligheten att utforma din roll.
- Arbetslivserfarenhet från rekrytering- och bemanningsbranschen
- Erfarenhet som kundansvarig och att ta in nya kunder/affärer
- Erfarenhet av säljprocesser och varit en del i processen
- 3-5 års arbetslivserfarenhet av nykundsbearbetning
- Mycket goda kunskaper i att knyta kontakter och god kommunikationsförmåga
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 31/10.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel kajsa.hessel@bemannia.se 070 939 75 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson